Laphroaig QA

Obanboy (18.8.2013 17.20.54 last edit 18.8.2013 17.22.37)

Quercus Alba, eli amerikkalainen valkotammitynnyri on tämän pelkästään tax free myyntiin suunnatun uutuuden lisäjekku normaalin bourbonkypsytyksen perään. Litrahinta on ainakin Turku - Tukholma reitillä asetettu 55 euroon, eli hyvin lähelle Quarter Caskin hintaa.

Tuoksu alkuun hyvin vanilijainen, mutta Laphroaigin savuisuus astuu esiin hetken kuluttua. Uskollinen perustuotteelle, mutta aivan omanlaisensa lisä.

Savuisuuden särmä ja uuden puun pehmeys kauniisti balassissa alkumaussa. Nielaisun jälkeen sylkirauhaset kastelevat koko suun ja jälkimaku liukuu jännästi kurkkuun. Jälkimaku on tuttua Laphroa, mutta silkkiin verhottuna.
Erikoinen tuo suun reaktio. Samanlaiseen olen törmännyt HP 18 yo:n kanssa.

Ei missään nimessä huonoin näista Travel pullotteista, joita pusketaan markkinoille eri tislaamojen varastoista. Ei anna niin paljon ekstraa kuin PX, mutta on toisaalta pari kymppiä halvempi. Quarter Cask on mielestäni huomattavastikin parempi, mutta jos se alkaa olemaan läpituttu, niin onhan QA ainakin erilainen.

Olen nyt aika monta uuden tammen viskiä maistanut lähiaikoina ja näyttää siltä, että siitä sektorista en kestosuosikkeja tule löytämään.

Gooner (3.12.2013 18.15.31)

Maistoin QA:n Tallinnan laivalla. Paha pettymys. Kuuluu Triple woodin kanssa heikoimpiin Lappareihin mitä olen maistanut. Kyllä sen Lappariksi tunnistaa, mutta on luonteeton, lievästi makea ja ohut viski. Ei ilmesty minun kaappiin.

Viltzu (28.6.2014 18.58.21)

Kaverilta 5cl sample QA:ta lasissa. QC:hen verrattuna hieman raikkaampi tuoksu. Kyllä sen vaniljan sieltä löytää. Maku aika terävä, savun alta löytyy sitä vaniljaa mutta aika hintsusti. Jälkimaku on lyhyt.

QC on monimuotoisempi kuin tämä. Ei kyllä tule tätä hankittua. Kaapista löytyy vielä 18yo avaamattomana niin maistellaan se seuraavana lapparina. Sillä on hieman isommat odotukset kuin tällä.