viski jossa ei maistu alkoholi vahvasti

Isto (5.4.2009 2.07.06)

niin elikkä onko kellään antaa vinkkejä viskeistä joissa maistuu alkoholi mahdollisimman vähän kun en alkoholin mausta enkä aina vaikutuksistakaan niin hirveänä pidä vaikkakin joidenkin viskejen mauista pidän ja lähes poikkeuksetta sitä parempi viski on ollut mitä oon maistanut mitä vähempi siinä maistuu itse alkoholi vaikka ois vahvaakin
eli lisää näitä tarttis tietää

mielellään mahdollisimman edullisia mutta kalliimmatkin vinkit käy

kiitos jo etukäteen ja anteeksi sekavasta ilmaisuasusta

Ard-Begbie (5.4.2009 10.50.00)

Ei tuohon ihan yksinkertaista neuvoa voi antaa, koska monesti juuri makunystyröiden sen hetken kunto vaikuttaa huomattavasti eniten. Jos hampaiden pesun jälkeen aamulla juot viskiä niin kyllä alkoholi polttelee, kun taas illalla juoksulenkin, saunan ja maittavan aterian jälkeen tuntuu väkeväkin viski kuin maitoa joisi. On toki poikkeusviskejä joissa pitkä kypsytysikä ja muu makumaailman runsaus peittää alkoholin pistelyä, mutta ennemmin suosittelen että opit rakentamaan itsellesi maistelutilanteen, jossa suu ei paljoa kranttuile. Ainakin itselläni toimii. No ehkä se kypsytysikä vaikuttaa yksinkertaisimmin tuohon ongelmaan. Mutta siitäkään ei ole hyötyä jos viski on muuten pahaa. Eli aina kun nautit omalle suulle miellyttävästä viskistä, niin sitä vähemmän alkoholin voimakkuus haittaa(jos sitä silloin huomaa ollenkaan). Kokemusta vaan lisää, koska nämät ovat aina henkilökohtaisia henkimaailman hommia, enkä usko että löytyy viski joka on erityisen vapaa alkoholin pistelystä suurimmalle osalle. Mutta esimerkkejä voisi olla keveät, täyteläiset, hedelmäiset jo jonkin aikaa kypsyneet juomat kuten: Glenlivet 21y.o, Glenfiddich 18y.o, Dalwhinnie 15y.o.

Isto (5.4.2009 10.55.59 last edit 5.4.2009 11.00.39)

joo kiitos voisi noita pyrkiä maistamaan

glendfiddich 12yo löytyy ostettuna siihen ku tajusin pistää ihan vähän vettä joukkoon ni siinä ei maistunu alkoholi kovin vahvana eikä kovin ilman vettäkään mutta tykkäsin enemmän tuosta veden kanssa vaikka aluks mietin pyhäinhäväistyksenä sitä sinne lisätä mutta kannatti silti kokeilla

on myös tuo viski josta oon tähänmennessä tykänny toisiksi eniten

Isto (12.11.2009 1.49.57)

Mielestäni olen löytänyt aika edullisen viskin joka täyttää nämä kriteerit joita aiemmin tässä ketjussa latelin: Bushmills Black Bush. Ainakin se mitä alko tällähetkellä myy.