Kysymällä asiat selviää

ARdBeggar (5.3.2007 12.55.33)

Olen huvikseni ollut tässä yhteyksissä kolmeen maahantuojaan ja Alkon hankintaosastoon.
Vaikuttaa siltä että tällainen pienimuotoinenkin aktiivisuus meidän asiakkaiden suunnasta
voi vaikuttaa noiden tahojen mielipiteisiin ja luulen että tilausvalikoimaan tulee vielä
monta hyvää tuotetta lisää tämän vuoden kuluessa.

Yleisesti ottaen suomalaiseen luonteeseen ehkä kuuluu, että epäkohdista jupistaan
siellä jossakin tuvan nurkassa tai sitten nykyään näillä foorumeilla. Tuskinpa
Ruotsissakaan Systembolagetin valikoima olisi niin hyvä kuin tätä nykyä jollei
siellä olisi ollut aktiivista vuoropuhelua asiakkaiden ja kauppiaiden välillä.

Kun on kyse Alkon perusvalikoimasta, oikea kohde palautteelle ei ole se Alkon kassa.
Sen sijaan palautesähköpostit tuntuvat ohjautuvan sellaiselle henkilölle jota asia koskee.

Pitäkää siis ihmeessä ääntä itsestänne Alkon ja maahantuojien suuntaan. Valikoima
ei parane ikinä jos siellä on sellainen käsitys että Jussikävelijän Black Label on
suomalaiskuluttajalle kliimaksi viskien maailmassa.

:-?

JaRiMi (5.3.2007 17.42.59 last edit 5.3.2007 17.43.54)

Olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä. Olen itse lobannut baareja aikanaan, samoin neuvotellut maahantuojien kanssa, ja myös muistanut laittaa Setä A. Lkolle satamanseudulle palautetta noin joka neljäs kuukausi.

Jos SetäA. ei olekaan minun kotkotuksiania pahemmin huomioinut, niin maahantuojat ja baarit sitäkin paremmin.

Kitinä se on mikä kannattaa tässä maailmassa. Duunissakin tietävät että aina sanon niin. Aikanaan tietyillä Internetin Kalypso ja muilla musiikkipalstoillakin minun nick oli "De Complainer"...

Hyvässä ja pahassa. Peruspositiivinen valitus ja vaikutus toimii yleensä - ja jos ei, niin siirrytään sinne negatiiviselle osastolle.

Turvesavu (6.3.2007 9.08.07)

Olen myös täysin samaa mieltä. Omakin mottoni noudattaa samaa linjaa eli "auta toisia auttamaan sinua". Eli jos et kerro suoraan ja avoimesti mitä tarvitset ei toinen osaa sitä tarjota...Nyt kun kustannustehokkuus on päivän sana niin valikoimat eivät voi kattaa kaikkea. Sisäänostajan housuissa ei välttämättä ole siinä kohtaa mukava olla jos et itse harrasta viskejä ja pitäisi kuitenkin tietää mitä ottaa, ilman tietoa siitä mitä asiakkaat oikeasti haluavat. Kuten JaRiMi mainitsi niin positiivinen palaute auttaa usein enemmän kuin peri-suomalainen "kaikki-on-päin-***". Olisi se varmaan Alkollekin hyvää motivointia että saisivat myyntiä parannettua ottamalla vain hyvin liikkuvia tuotteita eikä varastoissa seisoisi mitään hylkiötä.

Vanha vitsi on myös se ettei organisaation nilkkoja kannata potkiskella, jos jotain vaikutuksia haluaa niin pitää osua päähän... ;)

Eli ei muuta kuin kaikki vaan talkoisiin. Taidanpa mennä lähettämään palautetta.