Bruichladdich Infinityn ykkösbatchin erot

InkRose (15.12.2007 9.09.12 last edit 15.12.2007 12.10.13)

Minun ymmärtääkseni Infinity I oli nimenomaan upea sherrysävy. En tosin tiedä savuisuudesta, kun en ole ikinä itse tuota maistanut.

smoke on the water (15.12.2007 9.33.15 last edit 15.12.2007 9.43.24)

quote[InkRose (link)]:
Minun ymmärtääkseni Infinity I oli nimenomaan upea sherrysävy. En tosin tiedä savuisuudesta, kun en ole ikinä itse tuota maistanut.

Kyllä savuakin löytyy, varsinkin ekassa batchissa, joka on maultaan erittäin lähellä Ardbegin Uigeadailia. Myöhemmin julkaistut lisäbatchit eivät mielestäni yllä aivan tuon alkuperäisen tasolle, ...ellei sitten aika ole vain kullannut muistoa tuosta ekasta Infinity-julkaisusta. Vaan ei kai, sillä löytyyhän eroja noiden Ardbegin Uige-pullotusten välilläkin. Tuota ekaa Infinity-julkaisua on vain tällä hetkellä suht mahdoton löytää, sillä ne ovat käytännössä jo pitkään olleet sold out, ja vielä asian hankaloittamiseksi batchejä ei ole pullotiedoissa sen kummemmin eritelty, joskin esim etiketin värissä ja  teksteissä on eroja.

Onko muuten tuo 3D3 myynnissä vain AA:ssa?

edit: Infinity-batcheilla tarkoitan siis pelkästään Infinity 1 pullotteita. Myöhemmin markkinoille tullut Infinity 2 on aivan eri ja oma tuotteensa, (joku ihme viinihässäkkä ;D)

I.R. (15.12.2007 9.57.54 last edit 15.12.2007 11.46.18)

quote[smoke on the water (link)]:
quote[InkRose (link)]:

Kyllä savuakin löytyy, varsinkin ekassa batchissa, joka on maultaan erittäin lähellä Ardbegin Uigeadailia. Myöhemmin julkaistut lisäbatchit eivät mielestäni yllä aivan tuon alkuperäisen tasolle, ...ellei sitten aika ole vain kullannut muistoa tuosta ekasta Infinity-julkaisusta. Vaan ei kai, sillä löytyyhän eroja noiden Ardbegin Uige-pullotusten välilläkin. Tuota ekaa Infinity-julkaisua on vain tällä hetkellä suht mahdoton löytää, sillä ne ovat käytännössä jo pitkään olleet sold out, ja vielä asian hankaloittamiseksi batchejä ei ole pullotiedoissa sen kummemmin eritelty, joskin esim etiketin värissä ja  teksteissä on eroja.

Onko muuten tuo 3D3 myynnissä vain AA:ssa?

edit: Infinity-batcheilla tarkoitan siis pelkästään Infinity 1 pullotteita. Myöhemmin markkinoille tullut Infinity 2 on aivan eri ja oma tuotteensa, (joku ihme viinihässäkkä ;D)

Joo, Olin jo vähällä kysellä, miten nuo ykkösen eri batchit erottaa toisistaan esim. etikettimerkintöjen perusteella. :-? Kakkosjulkaisu (EDIT: siis Infinity II) jää selvästi ykkösen jalkoihin. Muistaakseni kysymyksessä oli joku espanjalainen viinitynnyrifinistely (ACE-ohjelmaa, valitettavasti). Ykköstäkin on yhä saatavilla hyvin varustelluilta serkkutytöiltä Saksan suunnalta.

3D3 on tosiaan paitsi "sherryttömämpi" myös turpeisempi kuin Infinity I, ja eikö se muuten ollut ensimmäinen Bruichladdichin pullote, johon käytettiin Octomorea (mallas jopa 80 ppm)? Itse en ole 3D3:a vielä (minkään) Alkon hyllyllä huomannut.

smoke on the water (15.12.2007 10.39.52)

Kun nyt tämä keskustelu siirtyi tähän Infinityyn, niin pistetään vielä pari kuvaa hienosäädöksi näihin batcheihin liittyen.

Tässä alkuperäinen Infinity:

smoke on the water (15.12.2007 10.46.19)

Ja kun ensimmäinen erä osoittautui hyvin suosituksi ja myytiin loppuun, Infinitya tehtiin lisää. Uudemman version etiketti on tummempi ja ylä- ja alareunat ovat sinisen sijasta violettiset. Tämä versio ei ole mielestäni siis niin hyvä kuin tuo ensimmäinen erä.

Eat P (15.12.2007 11.03.26)

Uudemman version etiketti on tummempi ja ylä- ja alareunat ovat sinisen sijasta violettiset. Tämä versio ei ole mielestäni siis niin hyvä kuin tuo ensimmäinen erä.

Etikettien väriero saattaa johtua myös ainoastaan painojäljestä. Toki omassa Infinity pullossa päivämäärä 25 Feb 2005 ja toisessa taas 12 Oct 2005, etikettien väreissä eroa ei juurikaan ole. Infinity II:sta vielä sen verran jotta pullon ollessa melkein tyhjillään savua alkaa löytyä oikein kunnolla, onhan se 35ppm tavaraa. Alussa tuo finistely kyllä peitti alleen tuon makeansavun...

I.R. (15.12.2007 11.43.18)

quote[Eat P (link)]:
 Uudemman version etiketti on tummempi ja ylä- ja alareunat ovat sinisen sijasta violettiset. Tämä versio ei ole mielestäni siis niin hyvä kuin tuo ensimmäinen erä.

Etikettien väriero saattaa johtua myös ainoastaan painojäljestä. Toki omassa Infinity pullossa päivämäärä 25 Feb 2005 ja toisessa taas 12 Oct 2005, etikettien väreissä eroa ei juurikaan ole. Infinity II:sta vielä sen verran jotta pullon ollessa melkein tyhjillään savua alkaa löytyä oikein kunnolla, onhan se 35ppm tavaraa. Alussa tuo finistely kyllä peitti alleen tuon makeansavun...

Entä värierot itse viskissä? Noissa Smoken antamissa kuvissa ne näyttävät melkoisilta, mutta kuvia ei liene otettu samoissa olosuhteissa. Itselläni on kokemusta kolmesta eri ajankohtina vuonna 2005 pullotetusta ykkösestä, joita ei kyllä ollut tilaisuutta vertailla rinnakkain. Kaikkien etiketit olivat (ovat) väritykseltään jälkimmäisen kuvan mukaisesti violettivivahteisia.

PS. Meneekö tämä jo liian "hifistelyksi"? ;D

Eat P (15.12.2007 11.46.44 last edit 15.12.2007 11.47.22)

quote[I.R. (link)]:

Entä värierot itse viskissä? Noissa Smoken antamissa kuvissa ne näyttävät melkoisilta, mutta kuvia ei liene otettu samoissa olosuhteissa. Itselläni on kokemusta kolmesta eri ajankohtina vuonna 2005 pullotetusta ykkösestä, joita ei kyllä ollut tilaisuutta vertailla rinnakkain. Kaikkien etiketit olivat (ovat) väritykseltään jälkimmäisen kuvan mukaisesti violettivivahteisia.

PS. Meneekö tämä jo liian "hifistelyksi"? ;D

Itse juomissa ei kyllä värieroja ole...? Etiketeissä kyllä vähän...

I.R. (15.12.2007 11.54.17 last edit 15.12.2007 11.59.08)

quote[Eat P (link)]:
Itse juomissa ei kyllä värieroja ole...? Etiketeissä kyllä vähän...

Tutuilta näyttävät, eli saman sävyisiä etikettejä täälläkin. Milloin se Smoken mainitsema batch #1 mahtaa koodinsa perusteella olla pullotettu?

Nämä viimeisimmät viestit pitäisi kai siirtää omaan "Infinity I" -ketjuun.

Whisky (15.12.2007 12.11.07)

Runnoin ketjun otsikon uuteen uskoon. Toivottavasti selvittää ketjun tarkoitusta. Pitääpä kaivaa illalla omakin Infinity-pullo kaapista ja katsella etikettiä "sillä silmällä".

smoke on the water (15.12.2007 12.27.41)

quote[I.R. (link)]:

Milloin se Smoken mainitsema batch #1 mahtaa koodinsa perusteella olla pullotettu?

Nyt ei ole pulloa edessä, mutta ostin sen keväällä 2005. Tuolloin sain Edinburghin Whisky Heritage Centrestä viimeisen pullon, ja kaupungin muista viskikaupoista tuo oli jo loppuunmyyty. Tämän jälkeen hetkeen Infinityä ei ollut saatavilla, kunnes tuo violettietikettinen versio tuli. Sen ostin myöhemmin myös ja etiketit ovat livenä niin erilaiset, ettei vain "painojäljestä" ole kyse.

Whisky (16.12.2007 14.41.14)

Violettiin painottuu omakin etiketti. Päiväys on 07 march 06. Uudempaa batchia siis mitä ilmeisimmin.