Oma pullotus Bruichladdichillä

Ard-Begbie (21.1.2008 12.14.12 last edit 21.1.2008 12.15.04)

Muistaakseni tislaamolla saa n. 50£ korvausta vastaan täyttää tynnyristä omilla kätösillä pullon kotiin vietäväksi. Vieläkö näin on ja onko kokemuksia. Saako esim. itse valita tynnyrin vai onko vain yksi turistipönttö josta  kaikki ammentaa? Niin ja onko muilla tislaamoilla, lähinnä Islayn, samaa mahdollisuutta?

Jarkko72 (21.1.2008 13.55.47)

quote[Ard-Begbie (link)]:
Muistaakseni tislaamolla saa n. 50£ korvausta vastaan täyttää tynnyristä omilla kätösillä pullon kotiin vietäväksi. Vieläkö näin on ja onko kokemuksia. Saako esim. itse valita tynnyrin vai onko vain yksi turistipönttö josta  kaikki ammentaa? Niin ja onko muilla tislaamoilla, lähinnä Islayn, samaa mahdollisuutta?

Jes, yksi pönttö josta kaikki ammentavat. Tai joskus kaksi, kuten oli viime kesänä Bruikilla. Silloin rinnakkain PC First Cut ja Bruikin omaa tavaraa. Taisi olla 15 yo Vatican valinch, jos muistan oikein. Tynnyri oli uuden varaston uudelleenavaamisen kunniaksi, varastoa nro 12 kutsutaan Vaticaniksi. Muista tislaamoista en tiedä, ei ainakaan Islaylla ollut vastaavaa mahdollisuutta muissa pajoissa.

tjs81 (25.3.2008 0.13.00)

Glenfiddich tislaamossa voi kirjan mukaan itse täyttää, , sinetöidä ja päivätä oman tynnyrivahvuisen glenfiddicihin ;)

Pietari (10.6.2008 20.55.06)

Aberlour'lla saa myös täytellä oman putelin ihan itse, valittavana oli ainakin viime vuonna kaksi tynnyriä. Maistiaiset saa luonnollisesti molemmista.

Aberlour ei tosin Islayta liippaa, mutta opastettu kierros on ehdottomasti kokemisen arvoinen. Hienosti hoidettu hienolta tislaamolta.