Laphroaig 2009 Feis Ile Cairdeas (12yo)

jameli (1.6.2009 21.15.25 last edit 1.6.2009 21.16.06)

Juuri Laphroaigilta tulleen viestin myötä paljastuu, että ovat omaan webbikauppaansa tarjolle saattaneet rajoitetun erän Laphroaig 2009 Feis Ile Cairdeas -tuotetta. Luonnollisesti vaatii FOL-rekisteröitymisen.

www.laphroaig.com/feisile2009

Ize (2.6.2009 7.49.44)

Jahans, add to basket, klik.

Löydettyjen kommenttien perusteella vaikuttaisi siltä, että tämä saattaisi olla parempi esitys kuin pari aiempaa? 2008 tosin on vielä itsellä korkkaamatta, mutta 2007:hän oli mulle jonkin sortin pettymys.

Julbertti (3.6.2009 8.41.10)

Just laitoin tilaukseen, saa nähä tuleeko perille.

kalamies (4.6.2009 14.36.03)

Laitoin eilen illalla pari putelia tilaukseen, sais tulla pian, edelliset cairdeasit on jo haihtuneet :'(

mahola (9.6.2009 11.14.13)

Hei vaan kaikille! En ole aikaisemmin tänne kirjoitellut, vaan lähinnä lurkkinut nurkissa. Nyt kuitenkin tuli mieleeni tähän aiheeseen liittyvä polttava kysymys.

Olen jo jonkin aikaa miettinyt väriviinan tilaamista ulkomailta. Viime viikolla sitten sähköpostiini tupsahti FOL:in mainos tästä uudesta Feis Isle Cairdeaksesta ja päätin testata tilaamista. Olen yrittänyt tullin sivuilta lukea alkoholin tilaamisesta ulkomailta, mutta en ole päässyt täyteen selvyyteen onko kyseessä ns. "kaukomyynti" vai olenko itse vastuussa valmisteverosta.

Ilmeisesti täältä löytyy ihmisiä jotka ovat FOL:in kaupasta tilanneet aikaisemminkin. Teiltä tiedustelisin kuinka tilaukset Suomeen ovat aikaisemmin onnistuneet?

Juoko tullimies viinani?

Whisky (9.6.2009 11.50.04 last edit 9.6.2009 11.50.24)

quote[2E33342B2F29460 (link)]:
Olen jo jonkin aikaa miettinyt väriviinan tilaamista ulkomailta. Viime viikolla sitten sähköpostiini tupsahti FOL:in mainos tästä uudesta Feis Isle Cairdeaksesta ja päätin testata tilaamista. Olen yrittänyt tullin sivuilta lukea alkoholin tilaamisesta ulkomailta, mutta en ole päässyt täyteen selvyyteen onko kyseessä ns. "kaukomyynti" vai olenko itse vastuussa valmisteverosta.

Ilmeisesti täältä löytyy ihmisiä jotka ovat FOL:in kaupasta tilanneet aikaisemminkin. Teiltä tiedustelisin kuinka tilaukset Suomeen ovat aikaisemmin onnistuneet?

Juoko tullimies viinani?

Kuten niin usein, kehotan tälläkin kertaa käyttämään hakua ja lukemaan vanhoja viestiketjuja erityisesti "Tietoa viskikaupoista" -osiosta. Asiaa on siellä puitu useita kertoja. Mahdollisista tilauksista puhumista on myöskin kaikkien edun nimissä pyritty välttämään.

Hakkis (9.6.2009 11.57.30)

quote[4C73726870621B0 (link)]:

Kuten niin usein, kehotan tälläkin kertaa käyttämään hakua ja lukemaan vanhoja viestiketjuja erityisesti "Tietoa viskikaupoista" -osiosta. Asiaa on siellä puitu useita kertoja. Mahdollisista tilauksista puhumista on myöskin kaikkien edun nimissä pyritty välttämään.

Tämä aihe pomppii sen verran usein esille, että olisko hyvä laittaa tästä aiheesta "Yleinen keskustelu - Lyhenteiden selityksiä" -tyylinen "Important Topic"? Nyt tämä asia taitaa olla aika syvällä noissa muissa jutuissa ja ei tuo haku-toiminto ole ihan 100%:n varma ;)

Ard-Begbie (9.6.2009 12.00.08)

quote[7865627D797F100 (link)]:
Hei vaan kaikille! En ole aikaisemmin tänne kirjoitellut, vaan lähinnä lurkkinut nurkissa. Nyt kuitenkin tuli mieleeni tähän aiheeseen liittyvä polttava kysymys.

Juoko tullimies viinani?

Kaiva poika tietoa foorumilta. Käytä hakua ja lue esim. tilauskokemuksia otsakkeen alta, joka löytyy päävalikoista. Tietoa on paljon ja aina ei jaksa selittää näitä kuvioita uudelleen. Ja kun on sovittu ettei näistä tilaamisista paljoa julkisesti höpistä. Toki voit yksityisviestillä saada enemmän tietoa, joka on kuitenkin samaa kuin jo kirjoittettu informaatio jos sen kaivat esille. Onnea matkaan! :)

Ja herra Whiskylle: Olisiko järkeä laittaa heti alkuun tärkeäksi aiheeksi pienet herrasmiessäännöt aloittelijoille, koskien vaikkapa näitä tilausjorinoita ja muita joista ei haluta julkisesti vääntää. Säästyisi paljon vaivaa ja turhaa herneilyä kun tämä turhauttava jauhaminen jäisi väliin. Tuo tilaamishomma kun tahtoo olla hieman piilossa monelle hätäiselle...sellainen kun itsekin olen ollut.

Whisky (9.6.2009 12.03.17 last edit 9.6.2009 12.22.21)

quote[6C5F49006F484A4F44482D0 (link)]:
Ja herra Whiskylle: Olisiko järkeä laittaa heti alkuun tärkeäksi aiheeksi pienet herrasmiessäännöt aloittelijoille, koskien vaikkapa näitä tilausjorinoita ja muita joista ei haluta julkisesti vääntää. Säästyisi paljon vaivaa ja turhaa herneilyä kun tämä turhauttava jauhaminen jäisi väliin. Tuo tilaamishomma kun tahtoo olla hieman piilossa monelle hätäiselle...sellainen kun itsekin olen ollut.

Olisi. Rustaan jonkinlaisen tekstin ehtiessäni.

Edit: Nyt on teksti rustattu. Kertokaa mielipiteet tai mahdolliset toivotut lisäykset vaikkapa YV:llä.

Ard-Begbie (9.6.2009 12.23.19)

Jaa...väliin ehti muitakin "huolestuneita." ;)

mahola (9.6.2009 12.30.19)

quote[447B7A60786A130 (link)]:

Jaahas, tuli näemmä lätkäistyä ampiaspesää näillä tilauskysymyksillä. Olen noita vanhoja tilausketjuja kyllä plärännytkin, mutta ei ole etsimääni silmiini sattunut osumaan. Täytyypä lukea uudelleen tarkemmalla "kammalla".

Kiitoksia vastauksista joka tapauksessa! Toisaalta eiköhän tuo minulle lähiaikoina selviä ihan käytännön kautta.  ;)

Whisky (9.6.2009 15.00.40)

quote[2B36312E2A2C430 (link)]:
Jaahas, tuli näemmä lätkäistyä ampiaspesää näillä tilauskysymyksillä. Olen noita vanhoja tilausketjuja kyllä plärännytkin, mutta ei ole etsimääni silmiini sattunut osumaan. Täytyypä lukea uudelleen tarkemmalla "kammalla".

Kiitoksia vastauksista joka tapauksessa! Toisaalta eiköhän tuo minulle lähiaikoina selviä ihan käytännön kautta.  ;)

Hieman ehkä vahingossa sohaistua, mutta surinan jälkeen homma kyllä onneksi rauhoittuu. Tervetuloa omasta puolestani foorumille. Onneksi täällä aina muutkin välillä sohii, eli ei ollut ensimmäinen kerta ;)

Gaissa (9.6.2009 17.59.04)

Onko joku jo päässyt tutustumaan 2009 Cairdeasiin?

Julbertti (30.6.2009 12.52.58)

Tänään saapui pullo, ja ihan ehjänäkin vielä ;D  Ehkäpä sitä pääsee viikonloppuna maistelemaan :D

Bf109 (14.7.2009 9.43.51)

Mulla on vieläkin matkalla vaikka lähettivät jo pitkästä toimitusajasta valittelevan mailinkin jossa epäilivät minun jo päässeen vihdoin maisteluetäisyydelle :'(

Pitänee lähettää postia takaisin, toivon mukaan ei ole joku nyysinyt kesken matkan.

Ize (14.7.2009 10.53.51)

Jospas se sieltä, peukut pystyyn. Lappariltahan tuli tuossa sähköpostissa seuraavaan ostokseen 5£:n alennus vastineeksi aiheutuneesta viiveestä ...

Turnu (14.7.2009 13.04.46)

Luottakaa vaan hyvät ihmiset Royal Mail ja Itellan nopeus ei ole mielettömän hyvä mutta mää sain oman pullon viime viikolla..tilaus tehtiin 3 kesäkuuta. Tosin sain saman pahoitteluviestin ja 5£ alennuksen eilen.....
Pullo vielä avaamaton  :o

Gaissa (15.7.2009 10.26.49)

On lohduttavaa tietää, että muutamalla muullakin on Cairdeas vielä matkalla. Muistaakseni tein tilauksen yli kuusi viikkoa sitten.

kalamies (15.7.2009 17.37.15)

Mä sain putelit tänään, laitoin kyllä palautetta, koska olivat kirjoittaneet osoitteeseen aivan väärän postinumeron, asun Helsingissä ja paketin osoitetarrassa oli Turussa sijaitseva postinumero.  Niinpä mun paketti oli seikkaillut Turussa jossa siihen oli lyöty lisää tarroja päälle ja tänään siis posteljooni rimputti ovikelloa ja toi paketin.  Itse juoma on vielä maistamatta, se asia korjaantunee huomenna.

kalamies (16.7.2009 22.30.06)

Nyt on maistettu kaverin kanssa.  Ilman veden läträystä haju mukava tosin voimakkaan alkoholin tuntuma.  Maku ilman vettä jotenkin makean ja voimakkaan(alkoholin) tuntuinen, ei kovin hyvä.  Sitten vähän vedellä läträystä, haju elämykset laimenee huomattavasti, mutta maku paranee, imelyys häviää, turpeisuutta tulee tilalle. Lisää vettä hiukan ja maku parani taas, mutta ei tämä tällä pienellä kokemuksella nouse suosikiksi.  Ei ole enää tallella viimevuotista cairdeas juomaa jotta vois vertailla, mutta muistikuvien perusteella viimevuotinen oli parempi.  Täytyy tossa lomien jälkeen testailla enemmän, jos tästä sais enemmän irti.  Kaikesta huolimatta kyllä tämäkin tulee juotua ei se niin huonoa ole.  Ensi kokemusten perusteella vaatii ainakin mun suu vettä vähän sekaan, ilman sitä ei oikein tunnu mielyttävältä.

Senior (17.7.2009 18.15.05)

Jep pullot (3) tuli tossa viikolla ja kestihän siinä ennen ku saapuivat Turun kautta Helsinkiin tietenkin. Nyt vaan sopivaa päivää odotellessa, että pääsee maistelemaan......

Bf109 (27.7.2009 12.39.46)

Mun lestit saapuivat tänään (tilasin ne heti 1.6. kun maili kolahti postilaatikkoon). Vahvaahan tuo pirulainen on (omaan makuuni liian vahvaa), mutta makupuolella ei ollenkaan huonoa. Minä tykkäsin.