Benrinnes 1994 Douglas of Drumlanrig 56.9%

JaRiMi (21.12.2009 21.57.25)

Benrinnes 1994, Douglas of Drumlanrig, 56.9%,  ref 4137.

Tulipa maisteltua aivan maanmainio tumma ja sherryinen Benrinnes taannoin. Tätä lupailtiin yhdessä vaiheessa Suomen markkinoillekin, mutta toisin sitten kävi, ilman jäätiin. :-(

Väri: Tumma, tummaa ja paksua meripihkaa tai melassia.

Tuoksu:
Sherryinen, nahkaa ja tammeakin mukana, paahtunutta sokeria, rusinainen, sokerisia kuivahedelmiä.

Maku: Pehmeä ja miellyttävä täydellä vahvuudellakin. Nahkaa, tammea (aika "kypsä" ikäisekseen), samaa paahdettua tai paahtunutta sokeria ja rusinaa, hedelmäinen, tuhti. Elegantti kokonaisuus, hyvin täyteläinen.

Jälkimaku: Pitkä, mukaan tulee tummaa suklaata, espressoa ja tanniineja puusta. Hyvin mukavan oloinen sherryherkku!

Kommentit: Varmaankin ensimmäinen Benrinnes jonka olen maistanut, ja upea sherrykypsytetty viski niistä pitäville. Makuprofiili antaisi ymmärtää iän olevan suurempikin, vaan ei ole. Komea ja tuhti talviviski. Täysin uusi pullotesarja minulle, tosin nimi sarjan takana taitaa olla tuttu Douglas Laing & Co. (kuten myös esim. Glenkeir treasures-sarjassakin). Täytyy pitää mielessä että näistäkin löytyy mahtavia viskejä.

Artturi (22.12.2009 7.11.29)

quote[113A093216325B0 (link)]:
Benrinnes 1994, Douglas of Drumlanrig, 56.9%,  ref 4137.
Kommentit: Varmaankin ensimmäinen Benrinnes jonka olen maistanut, ja upea sherrykypsytetty viski niistä pitäville. Makuprofiili antaisi ymmärtää iän olevan suurempikin, vaan ei ole. Komea ja tuhti talviviski. Täysin uusi pullotesarja minulle, tosin nimi sarjan takana taitaa olla tuttu Douglas Laing & Co. (kuten myös esim. Glenkeir treasures-sarjassakin). Täytyy pitää mielessä että näistäkin löytyy mahtavia viskejä.

Suosittelen testaamaan myös tuon F&F sarjan 15 yo Benrinnesin. Se on hieman kevyempi koska se on ehkä vähemmän sherryinen - maistuu silti myös talvella (pähkinähunajahedelmäkakku).   :P