Benriach 1998 16y SC #7456 58.5% for Finland

Peat (13.12.2014 11.21.27 last edit 13.12.2014 22.39.08)

No niin....  Tuoksu, mausteinen, tammitynnyrissä ollutta omena siideriä ja puuta,puuta ja puuta :) ja mun lempparia, bourbonia. Tämä voisi olla vaikka joku iäkäs bourbon?!
Maku osastolla mennään samaa rataa, ohut suutuntuma,puuta :), vahvaa mausteisuutta voimakkaan alkoholin säestyksellä, hyvin amerikkalainen skottiwiski.
Jälkimaku? Joo on sitä, puuta, amerikkaa....

Bourbonin ystäville tässä on varmaan hyvä juoma, muttei minulle.Tässä on kyllä onnistuttu siinä mitä on lähdettykin tekemään, parempaa Virgin oak finistelyä varmaan saa hakea ? Voihan sen väsyneen tynnyrin näinkin herätellä henkiin?

MacMatti (13.12.2014 23.58.25 last edit 13.12.2014 23.59.33)

quote[082C39121D4D0 (link)]:
No niin....  Tuoksu, mausteinen, tammitynnyrissä ollutta omena siideriä ja puuta,puuta ja puuta :) ja mun lempparia, bourbonia. Tämä voisi olla vaikka joku iäkäs bourbon?!
Maku osastolla mennään samaa rataa, ohut suutuntuma,puuta :), vahvaa mausteisuutta voimakkaan alkoholin säestyksellä, hyvin amerikkalainen skottiwiski.
Jälkimaku? Joo on sitä, puuta, amerikkaa....

Bourbonin ystäville tässä on varmaan hyvä juoma, muttei minulle.Tässä on kyllä onnistuttu siinä mitä on lähdettykin tekemään, parempaa Virgin oak finistelyä varmaan saa hakea ? Voihan sen väsyneen tynnyrin näinkin herätellä henkiin?

;D

Vode (14.12.2014 7.12.41)

Skotit ovat tienneet jo vuosisatoja, että paras viski kypsyy tynnyrissä, josta on paha puu liuoitettu johonkin sopivaan pensselinpesunesteeseen. Tämä neste pitää ensin kaataa viemäristä tai amerikkalaisten kurkusta alas ja täyttää sitten tynnyri oikealla tisleellä :D

smoke on the water (14.12.2014 9.53.26)

Pari kertaa olen tätä nyt maistanut ja tuntemukset samat kuin Peatilla. Vaatimaton esitys. En edes blogijuttua saanut vielä tehdyksi, kun ei tästä viskistä oikein mitään saa irti. Miksi juuri näitä Benraakkeleita pitää väkisin vuodesta toiseen tänne roudata laadusta välittämättä? No, onhan onneksi joukossa pari hyvääkin ollut. 100€ tästä on kuitenkin ihan järkyttävä hinta. Onneksi otettiin vain "kimppapullo", iso leka kaapissa olisi ongelmajätettä.

Mushinico (14.12.2014 10.19.27)

Ketäs nämä valitsee tänne? Onko tyylii "mitä nyt varastoon on jäänyt, mitä sattuu listalta, random Alkon raati/henkilö, vai jotakin muuta"?

smoke on the water (18.12.2014 7.30.43 last edit 18.12.2014 8.52.48)

Olen nyt tätä yrittänyt maistella, mutta kun ei aukea, niin ei aukea.
No, tällä mennään: http://smokeonthewater-fin.blogspot.fi/2014/12/benriach-1998-16y-cask-7456-for-finland.html

Se oikeaoppinen maistaminen sunnuntaiaamuna raittiissa ilmassa suuvärkki huippukunnossa on toki vielä tekemättä, mutta tuskin sekään voisi tätä viskiä pelastaa :)

Onkos Peatin lisäksi kukaan muu tätä maistellut?

POP (18.12.2014 18.13.21 last edit 18.12.2014 18.14.16)

Joo maistettu kertaalleen ja hieman tukkoisella nokalla, joten maistetaan uudelleen vielä kun tilkka jäi. En tosiaan tiedä kuka tämän on valinnut, mutta pieleen meni. Fiilis on se, että eka tynnyri oli joku re-refill, josta ei jäänyt mitään käteen ja se sitten fiksattiin uudessa tammessa, maut ei sitten kuitenkaan ihan integroituneet. Satasen leka ja neljänkympin viski :) Onneksi tuli vain 1/4 pullosta, sen pystyy hukkaamaan. Muutenkin nykyviskien kanssa olemme palanneet kimppapulloihin tänä syksynä, mikä on pienen tauon jälkeen ollut passeli lisä, saa uutta maisteltavaa, muttei liikaa...