Nørrebro Little Korkny Ale saa kunnian olla Alkon historian ensimmäinen varattava olut. Ideana hyvä, että myös muutkin juomat kuin viinit pääsevät varattaviksi. Näissä pienten erien tuotteissa olisikin helppoa, kun voisi tehdä varauksen etukäteen ja noutaa pullon sitten valitsemastaan Alkon myymälästä. (tietty jos arpaonni suosii kun varauksia on enemmän kuin pulloja). Näin hyviä tuotteita olisi kaikkien ulottuvilla eikä ainoastaa AA:n erikoisvalikoimassa. Kuullostaa siis aivan loistavalta... Mutta.. Ainakin tässä tapauksessa hinta on jotain aivan järjetöntä. 0,6l pullo tätä Little Korkny Alea irtoaa järkyttävään 20,60 euron hintaan. Itse olen miettinyt pullosta varauksen tekemistä, mutta taidan kuitenkin protestoida tuota hintaa vastaan ja pitäköön Alko pullonsa. Toivottavasti jatkossa saamme varattavaksi myös järkevästi hinnoiteltuja tuotteita. Mitä mieltä muut?
http://www.alko.fi/tuotteet/fi/799976
Kuten tuolla olutfoorumin/-irkin puolella on jo ollutkin puhetta niin onhan tuo hinta aivan järjetön. Itse en ainakaan tule tuolla hinnalla pulloakaan ostamaan. Sinällään todella hyvä että ovat ymmärtäneet ottaa muitakin tuotteita kuin vain viinejä noihin varattaviin tuotteisiin. Varjopuolena sitten tuo hinnannousu. En tarkkaan tiedä kuinka paljon lisähintaa tuo varausmenettely tuotteeseen tekee, mutta en usko tuon hinnannousun johtuvan pelkästään maahantuojan hinnoittelusta.
Joka tapauksessa varausvalikoiman viskejä odotellessa.
Kuten tuolla olutfoorumin/-irkin puolella on jo ollutkin puhetta niin onhan tuo hinta aivan järjetön. Itse en ainakaan tule tuolla hinnalla pulloakaan ostamaan. Sinällään todella hyvä että ovat ymmärtäneet ottaa muitakin tuotteita kuin vain viinejä noihin varattaviin tuotteisiin. Varjopuolena sitten tuo hinnannousu. En tarkkaan tiedä kuinka paljon lisähintaa tuo varausmenettely tuotteeseen tekee, mutta en usko tuon hinnannousun johtuvan pelkästään maahantuojan hinnoittelusta.
Joka tapauksessa varausvalikoiman viskejä odotellessa.
Kuluttajana sitä tietenkin toivoisi, että Alkossa olisi jatkuvasti tarjolla vastaavanlaisia pieniä eriä jotain erikoisolutta. Varausjärjestelmä takaisi sen, että kaikilla olisi asuinpaikastaan yhtä hyvä mahdollisuus tuotetta hankkia. Näyttää kuitenkin (ainakin tämän tapauksen perusteella) siltä, että kolikolla on kääntöpuoli: varattavaksi otetaan olut, joka on pahasti ylihinnoiteltu - vaikka sitten panimon toimesta.
Aion Smoken tavoin protestoida korkeaa hintaa ja jättää tämä olut ostamatta. Toivottavasti varattavaksi saadaan jotain fiksummin hinnoiteltua tavaraa, niin sitä voisi lähteä testaamaan.
Arkadiassahan oli viime elokuussa erä 2005 vuosikertaa muutama pullo hintaan 13.23 . Eli nyt hintaan on tullut noin 7 lisää. En oikein jaksa uskoa, että itse panimo olisi noin paljoa nostanut hintaa. Tokihan tuo varaus/arvontatouhu lisää kustannuksia, mutta ei saisi vaikuttaa noin paljoa.
Ideana silti hyvä, jos ja kun saadaan hinnoittelupolitiikka kuntoon ja muitakin laatutuoteitta varauslistalle. Itsellänikin jää tämä kokeilu väliin juuri protestina kovaa hintaa vastaan.