Bristolin rommit

malmqvis (19.4.2007 19.49.56)

Iltaa,

Tosiaan Alkossa on nykyään tuo Bristol Long Pond 16v Jamaica Oloroso finish, jota olen omasta puolestani jo kehunutkin.

Tampereen Tempo Terracessa, eli tuon äskettäisen tastingin tapahtumapaikassa, oli tarjolla Bristol Long Pond 16v Sherry Fino (muistaakseni) Barbados Rockley Still viritys, joka saattaa jopa olla tuo Ilkan aikoinaan mainitsema suosikki, varmistakoon tai kieltäköön hän jos ehtii.

Tuossa vaiheessa alla oli jo tasting, mutta melko vahvaksi mielikuvaksi jäi, että tyyli ja pohjamaku näissä kahdessa ovat hyvinkin vertailukelpoisia, mutta tuo Fino selvästi kuivempi, mikä ei tietysti yllätä.

Ehkä tuo Fino on vielä hienostuneempi ja kenties enemmän viskifanin makuun. Itse toisaalta saatan jopa pitää Olorososta enemmän, koska vaikka se on selvästi makeampi, asettaa aineen ansiokas runko tuon makeuden varsin muikeaan viitekehykseen, eli ylimakeudesta ei pääse moittimaan. Makeus enemmänkin suodattuu runkomaun läpi.

-- Markus Malmqvist --

Mikko (19.4.2007 20.20.19)

Jäi kyllä tuosta Temposta maistetusta sellainen kutina kielen päälle, että pitää joskus ottaa uusiksi ilman pohjia. Tuskin se huonommaksi muuttuu...

I.R. (19.4.2007 22.10.12)

quote[malmqvis (link)]:
- - Tampereen Tempo Terracessa, eli tuon äskettäisen tastingin tapahtumapaikassa, oli tarjolla Bristol Long Pond 16v Sherry Fino (muistaakseni) Barbados Rockley Still viritys, joka saattaa jopa olla tuo Ilkan aikoinaan mainitsema suosikki, varmistakoon tai kieltäköön hän jos ehtii.

Bristolin pullottama 16-vuotias Rockley Still (Barbados, fino finish) - ei siis Long Pond - on tosiaan se "Islay-rommi", jota olen kehunut tällä foorumilla ja Markukselle henk.kohtaisestikin. Hienoa, jos sitä vielä Suomesta löytyy ravintolavalikoimista. Saksan suunnaltakin näyttää yhä olevan saatavissa, ainakin Mallas-Harrilta.

malmqvis (20.4.2007 7.24.58)

Onko kokemuksia tällaisesta?

Bristol Classic Rockley Still 12v 46% Barbados

Ei nähdäkseni tietoa finistelystä.

JaRiMi (21.4.2007 8.06.32)

Ei ole tullut vastaan, mutta olen maistanut kahta muuta Rockley Still pullotetta, ja pidin kummastakin niiden melko epä-rommimaisen, suorastaan kummallisen makumaailman takia. Pihkaa, savua, vahaa..!?!?! Olisipa kiva nähdä oikeasti tuo Rockleyn still, millä vempeleellä tai hilavitkuttimella tämmöisiä makuja saadaan!?!?

Joka tapauksessa hienoja rommeja ovat!!!