Kolme Leijonaa pure malt

PeSa (31.5.2006 12.08.59)

En ole vielä koskaan onnistunut maistamaan kyseistä tuotetta, joten olisiko jollakin kommentteja kyseisestä tuotteesta ? Ainakin hinta on kohtuullinen ...

Tomppa (31.5.2006 12.52.24)

No minä tykkään, mutta en ole todellakaan asiantuntija... Pikkaisen pistävä/voimakas jälkimaku minun mielestä, mutta Islayn tuotteista tykkäävälle hyvä valinta, jos Alkosta pitää jotain edullista ostaa. Saksan tarjonta sitten kyllä jo laittaa miettimään muita vaihtoehtoja  ;)

-Tomppa

Hakkis (5.6.2006 8.35.28)

Hinta/laatusuhde milestäni todella hyvä. En tosin kallistu suosittelemaan Islayn ystäville, sillä savua siinä on mielestäni vain nimeksi. Enemmänkin Speyside-tyyppinen. Runkoviskit tulevat Speyn alueelta (valistunut arvaus).  ;)

Tomppa (5.6.2006 18.09.49 last edit 5.6.2006 18.10.28)

quote[Tomppa (link)]:
...mutta Islayn tuotteista tykkäävälle hyvä valinta....

Tulipa taas huonosti ilmaistua itseään, tolla tarkoitin itseäni enkä tarkoittanut suositella Islayn tuotteista pitäville  :-[

Sen lisäksi Alkosta White Horse meni minulla ohi tuon, täysin päinvastaisiakin mielipiteitä olen kuullut  :o  Huomenna taas voi järjestys olla jo toinen...

-Tomppa

smn (9.6.2006 10.58.58)

Varsin mainio perusviski tuo on. Itse olen näitä useamman käynyt läpi, tosin nykyään suosikki talousviski taitaa olla Teachers.

Elävä pullo-projektini on rakennettu Kolmen Leijonan Pure Maltin päälle, ja on kyllä tarjonnut unohtumattomia makuelämyksiä.

eagleu2 (24.7.2006 13.33.29)

Alkon valikoimasta tämä on kyllä mielestäni hintaansa nähden hyvä ostos. Voisi sanoa että siinä on "ihan hyvä" maku, ja ei ainakaan tarvitse liikaa murehtia jos kokemattomalle vieraalle sitä tarjoaa ja hän ei siitä pidäkään. Mutta kyllä se ihan itsellenikin maistui vallan mainiosti.

Mikko (25.7.2006 8.03.46)

Kompataan nyt muita, on nimittäin tullut maistettua huonompia ja kalliimpia single maltejakin. Ei tuo maata mullista, mutta kelpaa hyvin siemailuun eikä tarvitse blendejä miettiä, jos saa pure maltin tuohon hintaan.
Verrattuna esimerkiksi tähän Blairmhor 8 Year Old- pullotteesen on tuo Kolme Leijonaa silkkaa  juhlaa.

ardberg (6.9.2006 23.00.05)

Myydäänkö tuota samaa litkua, kuin täällä on "Kolme Leijonaa" nimellä saatavilla jollain toisella nimellä, siellä missä se valmistetaankin? Mikä tämä juttu on, että ulkomaisella viskillä on suomalainen nimi?

smn (7.9.2006 7.03.45)

quote[ardberg (link)]:
Myydäänkö tuota samaa litkua, kuin täällä on "Kolme Leijonaa" nimellä saatavilla jollain toisella nimellä, siellä missä se valmistetaankin? Mikä tämä juttu on, että ulkomaisella viskillä on suomalainen nimi?

Ymmärtääkseni sitä valmistetaan skoteissa Alkolle, eli Alko on lisensoinut brändinsä (:D) skottilaiselle valmistajalle.

Olen itsekin ihmetellyt mitä kaikkea siihen menee, mutta eipä ole löytynyt tarkempaa tietoa.