Mistä SNIFTER

WWW001 (28.12.2006 21.04.20)

On tää viski harrastus senverran edenny et täytys kyllä jostain saada snifter..
En vaan oo onnistunu ainakaan netistä löytää, muuta kun ulkomailta!

Onko kenelläkään tietoa myydäänkö suomessa jossain niitä tai onko joku paikka mistä niitä uskaltaa tilata?  :-?

xenoth (28.12.2006 21.27.55 last edit 28.12.2006 21.28.03)

http://viskikaappi.net/yabb/YaBB.pl?num=1152004470

Ehkä tuolla ketjun lopussa Tuutin mainitsema Sokoksen "viininmaistelulasi" olisi hyvä aloitus? En ole kylläkään itse vielä käynyt katsomassa millainen lasi on kyseessä, joten en osaa sen kummemmin suositella.

Muuten sniftereitä tuntuu löytyvän aika huonosti ja usein on helpointa tilata ulkomailta.

WWW001 (29.12.2006 9.59.38)

Täytyy käydä sokokselta kattoo, jos niitä löytys.. Pääsis ainakin alkuun niillä!

tmu (29.12.2006 10.09.07)

Tämä löytyy ainakin stockmannilta, varmaan alkostakin?
http://www.liquorsnob.com/archives/2006/08/riedel_vinum_single_malt_whiskey_glasses.php

Riedelin konjakkilasi on kyllä MINUSTA se paras (ei se akvaariomalli, vaan xo)
http://www.pahkina.com/cat/product_details.php?p=443

Halvalla jos haluaa päästä, niin stockmannin n. kolmen euron sherrycopita on toiminut vieraslasina hyvin.

I.R. (29.12.2006 11.13.17 last edit 29.12.2006 11.14.50)

quote[WWW001 (link)]:
On tää viski harrastus senverran edenny et täytys kyllä jostain saada snifter..
En vaan oo onnistunu ainakaan netistä löytää, muuta kun ulkomailta!

Onko kenelläkään tietoa myydäänkö suomessa jossain niitä tai onko joku paikka mistä niitä uskaltaa tilata?  :-?

Tulppaanimallinen eli reunaa kohti kapeneva lasi on tosiaan paras viskin tuoksutteluun ja maisteluun. Liikaa sellaisesta ei kuitenkaan kannata maksaa. Monet viskiä myyvät nettikaupat tarjoavat myös laseja, tislaamojen tunnuksilla varustettuna tai ilman, muutaman euron kappalehintaan. Tilaaminen on helppoa, vaikka "ulkomailta" tulevatkin. Oman lasivarastoni olen hankkinut pääasiassa Pikkulinnusta (muistaakseni kuuden lasin laatikko maksoi 15 euroa), joten jos asut/vierailet pääkaupunkiseudulla, poikkea Puotilassa. Seuramme (SMWS) taitaa myös välittää laseja jäsenille, mutta presidentti Antti osaa varmasti kertoa tästä enemmän.

Marko76 (29.12.2006 12.34.28)

Lisäksi Pubeista ja Baareista voi kysyä tiskillä josko myisivät laseja, itse olen ainakin saanut ostettua laseja tampereen tiskeiltä.
Kai ajattelevat, että parempi myydä kysyttäessä, kuin että asiakas vie taskualennuksella....  :P

Tuliliemi (29.12.2006 14.19.17)

quote[Marko76 (link)]:
Lisäksi Pubeista ja Baareista voi kysyä tiskillä josko myisivät laseja, itse olen ainakin saanut ostettua laseja tampereen tiskeiltä.
Kai ajattelevat, että parempi myydä kysyttäessä, kuin että asiakas vie taskualennuksella....  :P

Paljonko rokottavat laseista baarissa?

Eat P (29.12.2006 16.48.17)

www.mixtec.fi , tuolta löytyy verkkokaupasta kunnollisia laseja,Tasting Royal Leerdam 13cl , 14,20  ekua laatikko, 6kpl laatikossa. Taitaa olla samoja kuin esim. eräässä nimeltämainitsemattomassa puotilassa sijaitsevassa juottolassa :)

WWW001 (29.12.2006 21.55.47)

On niin pien kylä mis asun et varmaa paikallisessa tarjoillaan viski tuopista!!   ;D
Mut täytyy varmaan vierailla naapuri pitäjässä, jos nyt ei muualta tunnu löytyvän...

WWW001 (29.12.2006 22.12.25)

quote[Eat P (link)]:
www.mixtec.fi , tuolta löytyy verkkokaupasta kunnollisia laseja,Tasting Royal Leerdam 13cl , 14,20  ekua laatikko, 6kpl laatikossa. Taitaa olla samoja kuin esim. eräässä nimeltämainitsemattomassa puotilassa sijaitsevassa juottolassa :)

Saako tilattu ilman firmaa mitään?
Tuolta löytys vaimolleki jotai..  :)
Ei nimittäi maistu viski ku iris coffeessa..

xenoth (29.12.2006 22.25.40 last edit 29.12.2006 22.27.29)

quote[WWW001 (link)]:
quote[Eat P (link)]:

Käsittääkseni saa tilattua, koska tilausehdoissa ei erikseen rajata myyntiä vain yrityksille. Myöskään tilauskaavakkeessa yrityksen nimeä ei vaadita antamaan ("yritys" -kohtaa ei ole merkattu tähdellä).

Että siitä vaan kokeilemaan. Kannattaa huomioida, että alle 20 euron tilauksista veloitetaan pientoimitusmaksu 10e. Alkoi kyllä itseäkin kiinnostamaan tuo verkkokauppa.

WWW001 (29.12.2006 22.55.43)

quote[xenoth (link)]:
quote[WWW001 (link)]:
quote[Eat P (link)]:

Käsittääkseni saa tilattua, koska tilausehdoissa ei erikseen rajata myyntiä vain yrityksille. Myöskään tilauskaavakkeessa yrityksen nimeä ei vaadita antamaan ("yritys" -kohtaa ei ole merkattu tähdellä).

Että siitä vaan kokeilemaan. Kannattaa huomioida, että alle 20 euron tilauksista veloitetaan pientoimitusmaksu 10e. Alkoi kyllä itseäkin kiinnostamaan tuo verkkokauppa.

No eiköhän tosta kaveri löydy mikä ottaa kans yhen 6-packin, ni päästään yli 20 e.  :)

Marko76 (30.12.2006 8.16.50)

quote[Tuliliemi (link)]:
quote[Marko76 (link)]:

Paljonko rokottavat laseista baarissa?

Tähän mennessä aina alle 10e, halvimmillaan 1,5e hienosta Weihenstephaner tuopista.

Lauri (31.12.2006 19.44.00)

Mulla on käytössä perintönä saadut 14cl Windsor Brandy-lasit, pitkään ne pölyttyi varastossa ennenkuin hoksasin että nehän on täydellisen muotoiset viskinkin maisteluun. Vähän vieraalta vaan tuntuu nauttia tuollaisesta jalallisesta lasista, olen kattellut että Iittalan Stella- sarjassa olisi aikaa hyvän mallisia jalattomia (juoma)laseja, jotka kapenevat reilusti ylöspäin. Kuva  Prismassa iskin silmäni noihin, vähän arvokkaita vaan olivat mutta eipä niitä montaa tarvitse ostaa.

Quercus (8.1.2007 13.36.11 last edit 8.1.2007 13.37.02)

Tilaa Just Miniatures -kaupasta. Glencairn löytyy Glenrothesin logolla ja Ardbegin virallinen tulppaanilasi kannella, hinta 3,99 puntaa kappaleelta. Tilaa yksi kumpaakin, jolloin toimituskuluja Suomeen peritään vain 2,99 puntaa! Lisäksi sinne käy myös Visa Electron ;D .

Kotimaisista vaihtoehdoista Alkosta Riedelin Hennessy-lasi tai Pikkulinnun sixpack.

WWW (13.1.2007 20.12.33)

Tilasin just mixtecistä 12 lasii! Katotaan millon tulee jos tulee ollenkaan..  :)

Kiitos vaan kaikille tuli hyviä vinkkejä!

Täytyy varmaan tuolta justminiaturesista tilata viel pari ardbeg lasii!

Tuliliemi (18.1.2007 9.48.38)

Ostin http://webdb.scope.ne.jp/iittala/gift/stella_sherry/img/im.jpg näitä kakkoslaatuna iittalan tehtaanmyymälästä hintaan 9,20 euroa kappale. Myymälä sijaitsee vantaanportin retail parkin alueella, eli jos on jumbon lähellä käymässä niin kannattaa käydä katsomassa oli nimittäin sen verran lasitavaraa esillä.

WWW (18.1.2007 15.44.04)

Tänään tuli lasit kotiovelle mixtecistä! Kaikki ehjinä. Nopeaa palvelua!  

Lauri (24.1.2007 16.14.22)

quote[Tuliliemi (link)]:
Ostin http://webdb.scope.ne.jp/iittala/gift/stella_sherry/img/im.jpg näitä kakkoslaatuna iittalan tehtaanmyymälästä hintaan 9,20 euroa kappale. Myymälä sijaitsee vantaanportin retail parkin alueella, eli jos on jumbon lähellä käymässä niin kannattaa käydä katsomassa oli nimittäin sen verran lasitavaraa esillä.

Kiitos tiedosta, enpä tuollaisesta tiennytkään. Ja Iittalan sekunda on mulle priimaa :D

Tuliliemi (26.1.2007 13.14.32)

quote[Lauri (link)]:

Iittalan sekunda on mulle priimaa :D

Niinhän se on mullekin. En erottanut mitään vikaa ko laseista.

Turvesavu (13.2.2007 15.14.17)

Vaikka näköjään kysely jo tuotti tuloksen ja tieto siis "vanhaa" niin heitetään oma vinkkini myös. Törmäsin Chez Marius-nimisessä keittiötarvike-liikkeessä Helsingissä myös halpoihin ja ihan ok laseihin. 2 euroa kappale...Tuosta linkistä, aromilasi:

http://www.chezmarius.fi/Dokumentit/lasit.htm

maumau (13.2.2007 21.15.29)

Tampereen Teerenpelissä on kanssa myytävänä noita Glencairn-mallisia laseja. Kapakan logo on kyljessä. En muista hintaa. Hyvä lasi kuljettaa mukana, on tukeva.

jaafetti (2.4.2007 8.29.33)

Mä tilasin lasit Bowmoren nettisivuilta. Hinta oli kuudesta lasista hieman yli 18£.
Oli perjantaiaamupäivä kun netin kautta tilasin ja seuraavana tiistaina kun tulin kotiin
oli jo lasit postista noudettavissa..

JaRiMi (4.4.2007 9.10.37 last edit 4.4.2007 10.00.42)

Jos joku on kiinnostunut Glencairn-laseista, ottakoot piakkoin minuun yhteyttä yksityisviestein. Laseja saisi jonkin verran ja hinta on 6.50 euroa /lasi.

JaRiMi (4.4.2007 9.45.40)

Huh huh! Menee nopeasti, alkaa olla tilauksia jo 50 lasia...Täytyy hieman tarkistaa miten monelle niitä riittää.

Vihta (11.4.2007 5.27.55 last edit 11.4.2007 5.28.44)

Olin menossa ostamaan Iittalan Stella sarjan laseja (ei löytynyt paikallisesta Sokoksesta)  :-[
Mutta sitten silmiini osui Arabian uudet Muumi-juomalasit. Muotokin tuntuu aika passelilta. Ostin sitten heti pari. 5,90€/kpl
http://www.arabia.fi/web/arabiawww.nsf/pages/80A18E18F0A60946C2256C0C0047A57E!OpenDocument&Expand=6

Tuntuu että Nuuskamuikkusesta maistuu parhaimmalta  ;D

Whisky (11.4.2007 6.49.26)

quote[Vihta (link)]:
Tuntuu että Nuuskamuikkusesta maistuu parhaimmalta  ;D

Nuuskis onkin vanha nautiskelija. Piippu palaa ja juttu lentää...

Lauri (14.4.2007 12.35.14)

Toi on hyvä, viskiä Muumi-lasista  ;D

Mä hommasin justminiaturesista Glencairnin lasit, single malt setissä. Lasissa ei ole kaiverruksia, ja ihan kiva lisä kokeilla uusia viskejä, ainakin minulle sattui sellaiset mitä ei ole tullut maistettua aimmin (Glenlivet 12 ja Glenmorangie ten years old)

Myös Connemara setissä saa Glencairnin, mutta siinä on kaiverrus.

Pure Pot (18.7.2007 15.28.13)

quote[JaRiMi (link)]:
Jos joku on kiinnostunut Glencairn-laseista, ottakoot piakkoin minuun yhteyttä yksityisviestein. Laseja saisi jonkin verran ja hinta on 6.50 euroa /lasi.

Näitä ei taida JaRiMi:lta enää löytyä. Tai jos löytyy, niin ota ihmeessä yhteyttä!

Kysymys lähinnä onkin, että saako näitä Suomesta ostettua mistään ilman logoja?

Marko76 (18.7.2007 15.37.54)

quote[Pure Pot (link)]:
quote[JaRiMi (link)]:

Näitä ei taida JaRiMi:lta enää löytyä. Tai jos löytyy, niin ota ihmeessä yhteyttä!

Kysymys lähinnä onkin, että saako näitä Suomesta ostettua mistään ilman logoja?

Omat logottomat ostin Tampereen Teerenpelistä 5e/kpl...  :)

InkRose (18.7.2007 20.01.59)

Minä kävin polttareideni jälkeen, kunhan olin toipunut, Pikkulinnusta ostamassa sniftereitä, 15e/6kpl rasia. Merkittömiä, mutta oletettavasti melko kestävää sorttia, kun ravintolakäytössä samaa kamaa kuitenkin on. Ei ollut paha hinta mielestäni tuo. Kannattaa vaan ilmoittaa etukäteen vaikka puhelimitse jos enemmän haluaa, että varaavat iskemättömiä saataville.

xenoth (20.7.2007 14.27.05)

Tästä on jo yli pari kuukautta aikaa (en ole ehtinyt foorumille kirjoittamaan), mutta tilasin Mixtecistä 12kpl setin "Tasting Royal Leerdam" -laseja (löytyvät sivuilta kohdasta: Lasituotteet --> Libbey). Toimitus oli ripeää. Huonona puolena luottokortilla ei voinut maksaa, vaan piti käyttää normaalia tilisiirtoa. Eli toisin sanoen tuotteet lähetetään vasta kun maksu kirjautuu heille, eli toimitukseen saattaa tulla pari lisäpäivää.

Lasit olivat ehjiä ja pakattu normaaleihin laseja varten tehtyihin pieniin pahvilaatikoihin. Toisesta 6kpl laatikosta puuttui aluksi kaksi lasia, josta lähetin sähköpostitse viestiä heille. Vastaus tulikin nopeasti ja asiaa pahoiteltiin. Puuttuvat lasit (2kpl) saapuivat sitten postissa erillisenä lähetyksenä viikonlopun jälkeen.

Ihan positiivinen kuva jäi Mixtecistä, joten voin suositella sitä muillekin. Mitä itse laseihin tulee, niin ne ovat mielestäni loistavia! Toki eri ihmisillä on erilaiset mieltymykset, mutta ainakin minulle nuo ovat juuri sellaisia, mistä haluaisinkin juoda viskini. Ja positiivista on myös, että lasit ovat kirkkaita, eli joukossa on ilmeisesti käytetty riittävästi kristallia..

Ja tässäpä vielä kerran linkki: http://www.mixtec.fi/fi/verkkokauppa.asp

SeBBe (20.7.2007 17.59.53)

quote[xenoth (link)]:
Mitä itse laseihin tulee, niin ne ovat mielestäni loistavia! Toki eri ihmisillä on erilaiset mieltymykset, mutta ainakin minulle nuo ovat juuri sellaisia, mistä haluaisinkin juoda viskini. Ja positiivista on myös, että lasit ovat kirkkaita, eli joukossa on ilmeisesti käytetty riittävästi kristallia..

Samanlaisia laseja on itsellänikin tosin Camus:in logolla  :-[  ....selityksenä tälle lähes anteeksiantamattomalle häväistykselle on että 6kpl kyseisiä laseja löysin työpaikan varastosta pölyttymästä ja sieltä ne nappasin hyötykäyttöön. Alunperin siis konjakkilaseja; nyt viskilaseja   ;)  Mukavan tuntuisia ovat minustakin. Semmoisia sopivan pieniä, jotta saa tehokkaasti lämmitettyä nektaria kämmentä vasten.

Kaveri tilasi myös tuolta samaisesta puljusta noita laseja ja hyvää palautetta kuulin. Voinen siis suositella kyseistä firmaa minäkin.

Petri (24.8.2007 17.22.19)

Olen itse tilannut viskilaseja kahdesta eri paikasta.
Bowmorelta näitä laseja: http://www.morrisonbowmoredistilleryshop.com/ProductDetails.aspx?product_id=1011
Sekä Just Miniaturesilta Glenrothes ja Ardberg lasit.
Molemmista paikoista toimitus oli nopeaa ja hinnat mielestäni edullisia. Just Miniaturesille extraplussa todella huolellisesta pakkaamisesta.

Tosin noita Bowmoren laseja en pidä viskin maisteluun niin hyvinä kun noita JustMiniaturesilta ostamiani.

EANx (29.9.2007 23.23.05)

Riedel näyttää tarjoavan single malt -sarjassa, vanhan viskiputken ohella nyt myös lyhytjalkaisen portviinilasin näköistä lasia. Käytännöllisen näköinen ratkaisu. Pitänee harkita ostoa mikäli vastaan tulee. Kovasti kun olen Riedelin valmistamista laseista pitänyt.

Eat P (29.9.2007 23.51.41 last edit 30.9.2007 0.10.48)

quote[Eat P (link)]:

pannaan nyt vielä tämä tuolta alkupäästä tännekin, ei tarvii olla mikään yritys tilatakseen ja lasit on perus tasting laseja mitä tuntuu olevan joka paikassa,tuotenumero L2802 , á 2,44 euroa, ei maksa paljoa....turha lähteä merta edemmäs kalaan...oikein laseja hyviä kotioloissakin

Turvesavu (30.9.2007 19.13.59)

Eat P:n ehdotus näyttäisi olevan hyvin lähellä sitä kamaa mitä itsekin suosittelin. Minulla vain -kuten mainittua aikaisemminkin- ostopaikkana Hesassa Chez Marius-niminen keittiötarvikeliike. Mixtecillä karvan halvempi joten täytyypä tilata.

Pure Pot (28.12.2007 17.54.04)

quote[xenoth (link)]:

Ja tässäpä vielä kerran linkki: http://www.mixtec.fi/fi/verkkokauppa.asp

Tänään lähti täältäkin tilaus tusinasta "Tasting Royal Leerdam"-lasista. Ai niin, ja kaverille samalla niin lasin hinta jäi alle kolmeen euroon kappaleelta posteineen... Odotellaan mitä tuleman pitää.  8-)