Ja pääseekö noille päiville Mallasviskiseuran jäsenenä? :)
Onko mies paikalla vain "ammattilaispäivänä", miten oli viimeksi?
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Olutguru+Jackson+Helsinki+Beer+Festivalille/1135224269425
Onko mies paikalla vain "ammattilaispäivänä", miten oli viimeksi?
Viimeksi kun "Jacko" oli paikalla, näkyi häntä myös ammattilaistuntien jälkeen kiertelemässä ja keskustelemassa. Pelkkä jäsenyys ei valitettavasti messuille pääsemiseen ilman pääsymaksua riitä. Mallasviskiseuralla kun ei ole sen kummempaa tekemistä kyseisten messujen kanssa.
Artikulaationi oli mahdollisesti huono, mistä pahoittelut. Meinasin lähinnä sitä, että josko SMWS:n jäsen laskettaisiin "ammattilaiseksi" ja täten jo ammattilaisten tapahtumaan. Käsittääkseni ei, mutta pakkohan se on varmistaa..
I.R. (15.1.2007 13.36.07)
quote[Whisky (link)]:
Pelkän jäsenyyden perusteella ei käsittääkseni ainakaan aikaisemmin ole laskettu ammattilaistunneille. Tuota kannattanee kysäistä suoraan tapahtuman järjestäjältä. Itse olin viime vuonna ammattilaistunneilla lähinnä suodun asemani ja toimittajantyöni vuoksi.
Mikä ihmeen vimma ihmisillä on päästä Hoobeeäffän ammattilaistunneille? Itse en ole edes viime vuosina joka kerta vaivautunut paikalle vaatimattoman tarjonnan takia. Järjestelyt ovat useimmiten huonon ja surkean välimaastossa. Viime vuonna olin paikalla lähinnä tuki mielessä, alan tapahtumia kun on vain viime vuosina enemmän lopetettu kuin uusia luotu. Toivotaan kuitenkin tämän vuoden yritykselle kaikkea hyvää.
Eli seuralla on jotakin tekemistä tapahtuman kanssa, kun hallintoa on kutsuttu(?) muutoin alkoholialan ammattilaisille tarkoitettuun festivaalin osaan?
Ketään ei ole erikseen koskaan kutsuttu, eikä paikalle pyydetty. Seuralla ei myöskään ole mitään tekemistä tapahtuman kanssa. Itse en ole järjestäjien kanssa edes hyvän päivän tuttu. Olin paikalla lehdistön edustajana ammattini mahdollistamana. Kuka tahansa voi tuonne median puolelle akkreditoitua, jos siihen vaan mahdollisuus on ja vaikkapa journalistiliiton kortti tarkusta löytyy (sekään tuskin on tiukka vaatimus). Sen lisäksi pitää toki saada hyväksyntä messujen järjestäjiltä ennen kuin paikalle asiaa on.
Aika paljon tuolla ammattilaistunneilla näytti pörtsäävän väkeä, joilla ei alkoholialan ammattilaisuuden kanssa ollut muuta tekemistä kuin juomataito. Ammattilaistunneille tulee niin tukkureiden kuin yhteistyötahojen edustajia kutsuttuna ja muuten vain kutsun saaneina. Pari sellaistakin tuttua naamaa oli paikalla joihin olen jossain törmännyt, mutta en olisi aavistanut että he ammattilaistunneille tulevat.
Vesku on myös oikeassa siinä, että ainoa etu noista ammattilaistunneista oikeastaan on se, että paikalla on muuten rauhallisempaa ja savuttomampaa ja ihmisten kanssa pääsee paremmin jutustelemaan.______________________________________________________________________________
Mikko (15.1.2007 18.43.35)
Pitäisiköhän tänä vuonna olla ammattilainen ja tulla, olisi jotain vastinetta Journalistiliiton jäsenyydellekin. Tummien oluiden torilla tuli ammattilaistunneilla käytyä, mitään muuta eroa ei ollut noilla parilla tunnilla myöhempiin kuin rauhallisempi tunnelma.
Viime vuonna arvovaltainen raati valitsi parhaiksi viskeiksi, yllätys yllätys 1.LAGAVULIN 16 yo ja hopeaa sai Taliskerin 18 yo, pronssille Balbair 16 yo. Tänä vuonna raatihan on kovan paikan edessä ,valikoimaa riittää. Kuka veikkaa oikein ?
Vahva arvaus ykköseksi on Ardbeg still young, kakkoseksi Ardbeg 10 ja kolmanneksi 1965.Perusteluina arvovaltainen tuomaristo haluaa kiinittää huomiota valinnassaan siihen ,että kyseiset viskit ovat helposti kuluttajan saatavilla, ovat edullisia ja sopivat juomasekoitusten raaka-aineiksi. ;D______________________________________________________________________________
Whisky (15.1.2007 19.03.06)
quote[vesku (link)]:
Tänä vuonna raatihan on kovan paikan edessä ,valikoimaa riittää. Kuka veikkaa oikein ?
Onko muuten oikeasti tietoa minkä verran tuonne on viskipuolen maahantuojia tulossa paikalle? Viime vuonna taisi Vinoblen lisäksi olla Hartwa-trade ja joku kolmas osapuoli.
Pr-finland,eivät ole lähdössä.
Servaali oli viime vuonna pois,pitivät omat bileensä syksyllä,ovat kuulemma pois tänäkin vuonna.
Ongelmana monet pitävät kustannuksia jotka ovat aika hulppeita. Tämän takia ruotsalaiset ja muut ulkomaiset pysyvät pois.
Tukholman vastaavilla festivaaleilla panimot tekevät pientä tiliä persneton sijaan...
Nyt ei muuta kuin puuhastelemaan kunnollista vaihtoehtofestivaalia ;)
quote[Whisky (link)]:
Eli seuralla on jotakin tekemistä tapahtuman kanssa, kun hallintoa on kutsuttu(?) muutoin alkoholialan ammattilaisille tarkoitettuun festivaalin osaan?
Ketään ei ole erikseen koskaan kutsuttu, eikä paikalle pyydetty. Seuralla ei myöskään ole mitään tekemistä tapahtuman kanssa. Itse en ole järjestäjien kanssa edes hyvän päivän tuttu. Olin paikalla lehdistön edustajana ammattini mahdollistamana. Kuka tahansa voi tuonne median puolelle akkreditoitua, jos siihen vaan mahdollisuus on ja vaikkapa journalistiliiton kortti tarkusta löytyy (sekään tuskin on tiukka vaatimus). Sen lisäksi pitää toki saada hyväksyntä messujen järjestäjiltä ennen kuin paikalle asiaa on.
Aika paljon tuolla ammattilaistunneilla näytti pörtsäävän väkeä, joilla ei alkoholialan ammattilaisuuden kanssa ollut muuta tekemistä kuin juomataito. Ammattilaistunneille tulee niin tukkureiden kuin yhteistyötahojen edustajia kutsuttuna ja muuten vain kutsun saaneina. Pari sellaistakin tuttua naamaa oli paikalla joihin olen jossain törmännyt, mutta en olisi aavistanut että he ammattilaistunneille tulevat.
Jep. Tarkoituksenani ei ollut kyseenalaistaa Antin tai kenenkään muunkaan osallistumista "ammattilaistunneille" lehdistön edustajana tms. roolissa. Huoleni liittyi lähinnä siihen, että viskisektoriltaan surkeaksi tiedetty festivaali hakisi uskottavuutta kutsumalla mukaan SMWS:n tai muiden harrastajayhdistysten edustajia. Tällaiset kutsut eivät yleensä ole pyyteettömiä, ja on hyvä, että seurallamme ei siis näytä olevan tapahtumaan minkäänlaista kontaktia.
Pari kertaa - itse maksaneena - mukana olleena voin todeta, että HBF ei tarjoa "edistyneelle" viskiharrastajalle mitään.______________________________________________________________________________
Whisky (15.1.2007 19.53.54)
quote[I.R. (link)]:
Jep. Tarkoituksenani ei ollut kyseenalaistaa Antin tai kenenkään muunkaan osallistumista "ammattilaistunneille" lehdistön edustajana tms. roolissa. Huoleni liittyi lähinnä siihen, että viskisektoriltaan surkeaksi tiedetty festivaali hakisi uskottavuutta kutsumalla mukaan SMWS:n tai muiden harrastajayhdistysten edustajia. Tällaiset kutsut eivät yleensä ole pyyteettömiä, ja on hyvä, että seurallamme ei siis näytä olevan tapahtumaan minkäänlaista kontaktia.
Pari kertaa - itse maksaneena - mukana olleena voin todeta, että HBF ei tarjoa "edistyneelle" viskiharrastajalle mitään.
Näin juuri. Minkäänlaista kyselyä ei asian tiimoilta ole ainakaan käsittääkseni edellisinä vuosina edes esitetty, kuten ei nytkään. Itsekin olen tuolla messuilla lähinnä tuon oluttarjonnan vuoksi käynyt. Viime vuonna tosin positiivisena yllätyksenä Vinoble tarjosi viskienkin ystävälle mukavan poikkeuksen tuttuun linjaan, jota olivat edellisinä vuosina edustaneet lähinnä Classic Maltsit.
Jäämme innolla odottamaan mitä tämä vuosi tuo tullessaan - josko jotain parannusta olisi ajan kanssa luvassa.