Espressokeittimistä

Mighty (31.1.2007 10.03.48)

Löytyykö foorumilta viskikaapista ulos tulleita espresson juojia?   ;)

Wanha AEG saa kenkää ja pitäisi hommata kunnollinen keitin tilalle. Hintaluokka max. 400 €. Kahvilasi.netissä oli jotain juttua Solis Crema SL 70:stä. Uppo-outo vehje minulle.

xenoth (31.1.2007 10.52.56 last edit 31.1.2007 10.53.17)

Hommaa painekeitin espressoa varten? Joko liedellä käytettävä tai sähköinen. Vai meneekö liian yksinkertaiseksi, halvaksi ja "ei-kunnolliseksi"?  :) Meillä on sellainen ja toimii näppärästi, tosin en ole espressoa sillä tehnyt (en siis ole espresson juoja mutta vastasin kumminkin). Kestäviä nuo metallimötikät ainakin ovat.

smn (31.1.2007 11.37.38)

Itse olen tavallisella liesikeittimellä keitellyt ja hyvää on tullut. Kannattaa vain muistaa suodatin jos ei halua kuorruttaa keittiötään espressolla.

Nyt keitin on tosin lepotauolla kun sen viimeinenkin tiivisterengas on kulunut käyttökelvottomaksi. Pitäisi hankkia uusia..

Lisävinkkinä jos cappucinosta tykkää niin sellainen mekaaninen maidonvaahdotin, noin litran vetoinen korkea sisältä teflonvuorattu kattila johon sovitetaan kansi jossa on varrellinen siivilä, on aivan lyömätön verrattuna peruskeittimien höyrypuhallushärpättimiin.

ronnie (31.1.2007 13.52.35 last edit 31.1.2007 13.53.10)

Tunnustaudun espressojuopoksi, päivittäin tulee nautittua espressopohjaisia juomia (latte enimmäkseen). Omaa keitintä ei ole tullut hankittua keittiön tilan puuten takia, mutta sitten kun ostan keittimen niin aion hankkia tämmösen:
Rancilio Silvia

http://www.espressivo.fi/Rancilio_Silvia_Espressokeitin.html

Kahvilasin foorumissa on tuosta paljon juttuja, samoin CoffeeGeek:in sivulla, yms vastaavia, googlella löytyy. Espressivon sivulla hinta näyttää tosin olevan 545,- eli vähän kalliimpi kuin mainitsemasi max hinta.

Jos asut Helsingissä tai Hgin lähellä niin suosittelen myös käymistä Kaffecentralenilla. Siellä ovat, mielestäni, asiantuntijoita.
http://www.kaffecentralen.fi/?t=c&id=2&so=3

Whiskana (1.2.2007 10.03.42 last edit 1.2.2007 10.04.55)

Itsekin kahvista yleisesti nauttivana ja kahvifoorumeja selanneena voisin todeta, ettei tuolla hinnalla kunnollista masiinaa vielä saa - ei edes kunnon myllyä... ;)

Tämän vuoksi itse lähinnä ostan juuri paahdettuja papuja ja jauhan ne hyvällä käsimyllyllä cafetieres-kokoon.  No se siitä, väärä foorumi... :D

Ai niin, miten olisi käytetty?

Mighty (2.2.2007 7.53.22)

quote[Whiskana (link)]:
Itsekin kahvista yleisesti nauttivana ja kahvifoorumeja selanneena voisin todeta, ettei tuolla hinnalla kunnollista masiinaa vielä saa - ei edes kunnon myllyä... ;)

Tämän vuoksi itse lähinnä ostan juuri paahdettuja papuja ja jauhan ne hyvällä käsimyllyllä cafetieres-kokoon.  No se siitä, väärä foorumi... :D

Ai niin, miten olisi käytetty?

Niinpä. Arvelinkin että alasvedetty hintaraja kirvoittaa keskustelua. "Kunnollisella" tarkoitin subjektiivisesti mitä tahansa keitintä, joka on parempi kuin nykyinen AEG  :)

CoffeeGeekilla SL-70 on kehuttu hinta/laatusuhteeltaan hyväksi valinnaksi. Tosin käyttäjät ovat moitiskelleet sen kestävyyttä, laite on joutunut huoltoon heti takuuajan päätyttyä. Jenkkilässä laitteella on vuoden takuu, Suomessa laitteella on maahantuojan mukaan kahden vuoden tehdastakuu.