En tavallisesti seuraa ruotsalaisia rikossarjoja, mutta eilen illalla tuli katsottua loppuun saakka Wallander-elokuva "Fotografen" (2006, MTV3 klo 22.35-0.20). Uskomatonta kyllä, siinä nautittiin mallasviskiä peräti kolmessa eri kohtauksessa. Kahdessa ensimmäisessä brändejä ei mainittu, mutta pullot olivat hyvin näkyvillä ja helposti tunnistettavissa Glenmorangie 10 yo:ksi (vanha malli) ja Glenfiddich 12 yo Special Reserveksi. Lopussa komisarius sanoi juhlistavansa jutun ratkeamista "med tio-årig Macallan", ja myös siemaili matalasta tumblerista jotakin. Nyt pulloa ei kuitenkaan näytetty, joten jäi epäselväksi, oliko kysymyksessä Fine vai Sherry Oak, CS vaiko kenties joku IB. ;D
Nähtäväksi jää, milloin viskin nauttiminen on yhtä luonteva osa jotakin suomalaista elokuvaa tai tv-sarjaa; puhumattakaan siitä, että taustatyö pulloineen, brändeineen jne. olisi tehty yhtä hyvin.
Whisky (25.2.2008 11.08.09)
Saman huomasin eilen itse yllätyksekseni Wallanderia tuijotellessani. Pullot olivat kahden ensimmäisen tapauksessa niin selvästi esillä, että hölmömpikin huomasi mistä oli kyse. Yllättynein olin kenties siitä, että Macallan mainittiin ihan nimen kera. Oliko tässä nyt kyse siitä kuuluisasta product placementistä?
Rikospoliisi Maria Kalliossa siemailtiin viskiä, itse asiassa viskinä oli tässäkin Glenfiddich 12 yo Special Reserve. En kyllä vaan muista missä jutussa tämä tapahtui, mutta siinä Kallio oli purjehtimassa perheensä kanssa ja istuskeli iltaa saaressa naukkaillen kyseistä viskiä.
Rikospoliisi Maria Kalliossa siemailtiin viskiä, itse asiassa viskinä oli tässäkin Glenfiddich 12 yo Special Reserve. En kyllä vaan muista missä jutussa tämä tapahtui, mutta siinä Kallio oli purjehtimassa perheensä kanssa ja istuskeli iltaa saaressa naukkaillen kyseistä viskiä.