Mitä viskisi maksoivat vuonna 2007?

Artturi (1.3.2008 8.28.06)

Kallis, kalliimpi, viskiharrastus...tarua vai totta? Omantunnon kysymys, kun kaikki harrastukset kuitenkin maksavat.

Jos jätetään ravintolatastingit/ryypingit pois paljonko viivan alle jää. Äänestyksen rahamäärät tuottivat hieman ongelmia, mutta pistin omat kuluni 1000-1500 euroa tuohon keskivaiheille.
Tästäpä näkee sitten, onko oma homma lähtenyt lapasesta vai ei..

Eat P (1.3.2008 8.58.41)

En laske, parempi niin. . .

Whisky (1.3.2008 9.21.56)

Ei ole tullut pidettyä ostoksista niin tarkkaa kirjaa, että osaisin sanoa. Ja kuten Eat P sanoi, ehkä parempi niin. Mitään aivan päättömiä summia ei ole kulunut, mutta silti ei huvita miettiä asiaa.

Artturi (1.3.2008 10.03.34 last edit 1.3.2008 11.18.43)

Älkäähän nyt herrat peljästykö. Eihän tuota summaa tarvitse mitenkään kommentoida.
Jokaisella on kassavirtaustensa kanssa omantunnonpainia, mutta melko pientä tuo ulosvirtaus on kuitenkin viskin suhteen.
Paljonko menee rahaa ratsastukseen, auton tuunaukseen tai golfiin?
 Ne, joilla on perheenjäseniä kyseisten harrastusten joukossa tietävät, että sinne sitä rahaa vasta menee.
Vuoden mittaan pulloja kerääntyy sieltä sun täältä ja loppusumma voi hieman yllättää. Eikä tuossa  laskemisessa minulla ainakaan kauan mennyt, kun oli nuo tyhjätkin pullot vielä tallella. Tarkkaa summaa ei pystykään laskemaan, mutta noin suurinpiirtein.
Pistin tuon äänestyksen pystyyn, koska olisi mielenkiintoista tietää millä tasolla muut pyörivät. Jos hyvä tsäkä käy, niin voi vaimollekin näyttää missä mennään....

ps. Laittakaa nyt joku niitä yli kolmen tonnin kuluja

Marko76 (1.3.2008 11.00.56)

Kyllä se yllättävän iso taloudellinen sijoitus on ollut... ja jälkikäteen ajateltuna taisi mennä luokkaa alemmas kuin totuus....  :P

Eat P (1.3.2008 13.21.51)

"kyllä mun isillä meni enemmän rahaa wiskeihin kuin sun isillä"

jaafetti (1.3.2008 16.27.44)

Mulla homma pelaa ainakin niin että kun vuoden mittaan tulee tehtyä jonkun verran ylitöitä niin jos on "kunnon överit" tilissä niin kun on laskut hoidettu niin hyvällä omatunnolla oon ostellut whiskyä - eikä oo meillä kukaan huonoa tykännyt :)

Whisky (1.3.2008 16.42.31)

Omat hankinnat kun tulee yleensä nykyään tehtyä lähinnä työmatkoilta, niin päivärahat ovat yleensä olleet hyvä peruste sille, että "viski ei maksa mitään". Tiedä sitten miten on käytännössä toteutunut...

viskisieppo (1.3.2008 18.34.17)

Eipä tule pidettyä kirjaa paljonko menee vuodessa viskiin, ehkäpä niin on parempi. Joka tapauksessa vaimo väen mielestä liikaa, mutta voipi olla hyväkin kun polkee jarrua joskus.

Ard-Begbie (1.3.2008 20.04.26 last edit 3.3.2008 10.57.20)

Suuri osa tuloista! Mutta onko harrastus enää hauska jos summaa häpeää(jokaisen oma tutkistelu)? Oma arvio baareineen menee ehkä sinne vitos-kategoriaan.

pere (2.3.2008 6.49.22)

Pitänee mielenkiinnosta laskea tarkka summa kun pääsee omalle koneelleen, minulla kun on luonnollisesti jokaisen ostamani pullon hinta ja päivämäärä jo valmiiksi taulukossa :) Sen voi kyllä todeta jo laskemattakin, että aina sitä nyt yli tuon 3ke:n on mennyt, tainnut mennä tänäkin vuonna jo yli tonni :P Onneksi en sentää pidä enää nykyään niin tarkkaan kirjaa myös baarissa/tastigeissa ostettujen viskien hinnasta :)

pere (3.3.2008 8.57.46)

Laskin nyt sen tarkan summankin: 3 576e näyttäisi menneen viime vuonna viskeihin. Sinänsä aika maltillinen summa vielä. Eihän tuo ole edes 300e/kk :) Hyvin tuon tuntuu ihan näin opiskelijanakin pystyvän irroittamaan, kun ei muuten tule pahemmin aikaa baarissa vietettyä. Tuon verran kun menee helposti kolmessa-neljässä illassa baarissa juopotellessa (+grilliruoka ja taksi)...

Artturi (3.3.2008 9.13.54)

Juuri näin pere. Monen pankkivelalla ostetun keskivertoauton hinta tippuu helposti n. 4000-5000 e/vuosi, eikä siitä jää mitään muuta kuin paha maku suuhun.
Kadehdittava kirjanpito sulla...

Marko76 (3.3.2008 10.15.09)

quote[Artturi (link)]:
Juuri näin pere. Monen pankkivelalla ostetun keskivertoauton hinta tippuu helposti n. 4000-5000 e/vuosi, eikä siitä jää mitään muuta kuin paha maku suuhun.
Kadehdittava kirjanpito sulla...

Tämän takia oman käyttöauton hinta on jo pitkään pyörinyt n. 1000e tuntumassa ja kun vielä itse tekee huollot, niin ei rahaa mene turhuuteen...  :D

viskipokeri (6.3.2008 21.37.47)

Viskistä tulee ainakin mulle niin paljon iloa elämään, että se on kyllä siihen menneen rahan arvoista. Tilausta tehtäessä tosin mopo karkaa käsistä kovin helpolla..

Pietari (8.3.2008 0.29.53 last edit 8.3.2008 0.32.03)

quote[pere (link)]:
Laskin nyt sen tarkan summankin: 3 576e näyttäisi menneen viime vuonna viskeihin. Sinänsä aika maltillinen summa vielä. Eihän tuo ole edes 300e/kk :) Hyvin tuon tuntuu ihan näin opiskelijanakin pystyvän irroittamaan, kun ei muuten tule pahemmin aikaa baarissa vietettyä. Tuon verran kun menee helposti kolmessa-neljässä illassa baarissa juopotellessa (+grilliruoka ja taksi)...

Tahtoo alkaa opiskelemaan, jos n. 300 € / kk on "kohtuullinen summa"...

Kun itse muistelee omia opiskeluaikoja silloin joskus, niin vuokran, puhelimen ja ruoan jälkeen jäi käteen n. 100 € / kk. Nyt työssä käyvänäkin tuntuu aika hurjalta ajatella, että laittaisi 300 € / kk viskeihin. Toki on oma koti, ja sen mukaiset lainatkin...

Ja ymmärrän hyvin, että foorumilla on henkilöitä, jotka ansaisevat hyvin, ja tuo 300 € / kk tuntuu jopa pieneltä summalta, mutta mielestäni opiskelijalta, saati "normaalituloiselta", tuo on aika helvetin paljon...

Edit.: en sittenkään edit

misa (8.3.2008 1.44.23)

quote[Pietari (link)]:
quote[pere (link)]:

Tahtoo alkaa opiskelemaan, jos n. 300 € / kk on "kohtuullinen summa"...

Kun itse muistelee omia opiskeluaikoja silloin joskus, niin vuokran, puhelimen ja ruoan jälkeen jäi käteen n. 100 € / kk. Nyt työssä käyvänäkin tuntuu aika hurjalta ajatella, että laittaisi 300 € / kk viskeihin. Toki on oma koti, ja sen mukaiset lainatkin...

Ja ymmärrän hyvin, että foorumilla on henkilöitä, jotka ansaisevat hyvin, ja tuo 300 € / kk tuntuu jopa pieneltä summalta, mutta mielestäni opiskelijalta, saati "normaalituloiselta", tuo on aika helvetin paljon...

Edit.: en sittenkään edit

Raha on rahaa ja viskit on hyviä. Luulen silti, ettei IsoP ole suinkaan pelkkä opiskelija, vaan... eihän tämä minulle sinänsä kuulu. Nyt Talisker 57:aa napaan ja nukkumaan. Maybe.

Mikko (8.3.2008 9.22.02)

Eiköhän noihin joku reilu tuhannen euroa ole viime vuonna uponnut.
Hetkittäin ovat hankinnat syöneet huolella työssä käyvän opiskelijan budjettia. Onneksi on pitkälti tehty hankinnat rouvan kera puoliksi.
Tänä vuonna on noin 450 euroa palanut hankintoihin.
Pelkästään opiskellessa jäi tosiaan käteen noin satanen kuussa ja päälle lainat. Sillä ei paljon viskiä juotu.

lindholmi (15.5.2008 16.02.42)

Minä en ole se joka meillä pitää kirjaa, mutta yleensä luotettavasta lähteestä löytyy seuraavat tiedot:
                                                                á              yht
30 pulloa   Loch Castle, Glasgow                  6.50          195.00
24   "        Ben Bracken                             12.00          288.00(puolet käyttämättä, latojan huom.)
4     "        Lagavullin                                  44.00          176.00
1     "        Bruichladdich                                                 34.00
2     "        Bowmore                                   32.00            64.00
1     "        Bunnahabhain                                                 34.00

Yhteensä 691 8-).00