Kallein annos

quagmire (9.7.2008 14.04.13 last edit 9.7.2008 14.13.04)

Harrastukset on aina kalliita, ja joissain ketjuissa on ollut aika arvokkaita makunautintoja. Missä ja mitä on ollut arvokkain maistamasi viski?
Itselläni on muistaakseni ollut Kuopion kylpylässä 2008 maistettu Port Ellen (muita tietoja ei jäänyt mieleen) pippurinen maku ja hinta 4cl 120e. Eli 1 cl 30e.

pere (9.7.2008 14.15.41)

Veikkaisin, että se sama mikä muutamalla muullakin täältä, eli Ardbeg -65 ja hintaa 150e/2cl. Hulluahan tuo toki on, ei missään nimessä hintansa väärti viski, mutta so what :) Ainakin ko. tasting ja ilta on jäänyt hyvin mieleen, kun sattui vielä olemaan sama päivä kun MJ poistui keskuudestamme.

POP (9.7.2008 14.26.59)

quote[4A4E5A5C5652495E3B0 (link)]:
Harrastukset on aina kalliita, ja joissain ketjuissa on ollut aika arvokkaita makunautintoja. Missä ja mitä on ollut arvokkain maistamasi viski?
Itselläni on muistaakseni ollut Kuopion kylpylässä 2008 maistettu Port Ellen (muita tietoja ei jäänyt mieleen) pippurinen maku ja hinta 4cl 120e. Eli 1 cl 30e.

Jos kyseessä ei ollut Ellenin Maltings, 1st Release tai tämän vuoden Feis Ile pullo on Savolaiset pannut sinua halvalla. Jos 2-4 dramin hinnalla saa pullollisen kotiin on maistaminen mielestäni jollain tapaa kyseenalaista, ainakin useampi kerta. Oma kallein on sama kuin Repellä ja oikeastaan siksi etten luultavasti koskaan osta useamman tonnin maksavaan pulloa.

pere (9.7.2008 14.32.01)

quote[746B74240 (link)]:
Jos 2-4 dramin hinnalla saa pullollisen kotiin on maistaminen mielestäni jollain tapaa kyseenalaista, ainakin useampi kerta.

Tuntuu muuten olevan tapana eräällä kotimaisella kanalintu-aiheisella ravintolaketjulla, ainakin kalliimpien viskien kohdalla. Tai jos ei vielä neljällä dramilla, niin viidennellä ainakin on pullon tavallisten kuolevaistenkin maksama hinta kotiutettu...

malmqvis (9.7.2008 16.04.35)

Minulla taitaa vielä pysyä tämä kohtuullisena, eli 10e / 1cl. Ellen sitten ole unohtanut jonkun tavallista kosteamman illan viimeisen tunnin sisältöä, mutta en usko...

Tämän tai ainakin suunnilleen tämän hinnan olen epäilemättä maksanut useammastakin viskistä, ainoa jonka varmasti muistan on Laga 21 Groteskissa. Luultavasti myös Bläckärissä ja Pikkulinnussa olen joskus päässyt kutakuinkin samaan hintaan.

--markus

Mikko (9.7.2008 16.34.09)

Olisikohan 18 euroa/2cl. Noin muistaisin. Ei kovin kallis, kotoa taitaa löytyä sentään pullo tai kaksi, jonka annoshinta olisi kanalinturavintoloiden hinnoittelupolitiikalla paljon enemmän.

Quercus (9.7.2008 19.32.43 last edit 9.7.2008 19.33.25)

Sama 150 €/2cl kuin edellä. Jos Herra suo, seuraavan kerran päivitän tätä viestiä lokakuussa, kun lasissa on kaksi eri Black Bowmorea à £250/35 ml ;).

Eat P (10.7.2008 3.54.01)

quote[1E3A2A3D2C3A3C4F0 (link)]:
Sama 150 €/2cl kuin edellä. Jos Herra suo, seuraavan kerran päivitän tätä viestiä lokakuussa, kun lasissa on kaksi eri Black Bowmorea à £250/35 ml ;).

Jos en väärin muista niin, uusi Black Bowmore oli tuon 250£ ja vanhempi release 99£ drami... tai sitten ei...

Quercus (11.7.2008 12.04.18 last edit 11.7.2008 12.19.34)

quote[0622371C13430 (link)]:
quote[1E3A2A3D2C3A3C4F0 (link)]:

Jos en väärin muista niin, uusi Black Bowmore oli tuon 250£ ja vanhempi release 99£ drami... tai sitten ei...

Mukava tieto, eikä harmita yhtään :) . Sain äskettäin myös toisesta lähteestä kuulla, että vanhemmasta BB:stä on vuosi sitten pyydetty suurin piirtein satanen.

Ard-Begbie (11.7.2008 14.42.11)

n. 30-40€ 2cl. En tarkkaan muista mikä mutta yksi kalleimmista oli tuo pikkulinnun 29€ 2cl maksanut Highland park 40y.o.

Jos saan hieman laajentaa vielä tätä kyselyä, niin mikä on kallein yhden illan istunto Baarissa viskiä siemaillen? Mulla se on 130€ pikkulinnussa tuossa kevään korvilla.

raimo79 (15.7.2008 11.15.28)

Ahvenessa maistettu musta lappari, Muistaakseni 44€ / sentti.

Turnu (29.9.2008 9.55.39)

Kotkan Seurahuoneella maistettu Ben Wyvis 350 € 4cl. Olin jo muutaman oluen juonut pohjalle, mutta ihan "hyvää" se oli...(Olin korruptioillallisella ja lupasivat tarjota mitä vain, joten pyysin talon kalleinta Viskiä.. :P

Anamoi (29.9.2008 11.28.01)

Miltäs seurahuoneen viskilista muuten vaikutti ja oliskos Turnulla tai jollain muulla tietoa hyvistä viskipaikoista Kotkan seudulla? Muutin seudulle vasta enkä ole vielä mihinkään järkevään paikkaan törmännyt.

Legless Scotsman (29.9.2008 15.09.39)

quote[7756514D56230 (link)]:
Kotkan Seurahuoneella maistettu Ben Wyvis 350 € 4cl. Olin jo muutaman oluen juonut pohjalle, mutta ihan "hyvää" se oli...(Olin korruptioillallisella ja lupasivat tarjota mitä vain, joten pyysin talon kalleinta Viskiä.. :P

Olisin kanssa kiinnostunut kuulemaan Seurahuoneen viskivalikoimasta, jotta voisin mahdollisesti liittää sen listaani.

t: LS

Lauri (29.9.2008 18.06.27)

26€/2cl 30v Talisker Simonkentän Scandicin aulabaarissa. 51€ 4 sentistä oli jo liikaa mun kipukynnykselle.

Turnu (30.9.2008 17.17.46)

quote[6B42404B4254547874444853544A4649270 (link)]:
quote[7756514D56230 (link)]:

Olisin kanssa kiinnostunut kuulemaan Seurahuoneen viskivalikoimasta, jotta voisin mahdollisesti liittää sen listaani.

t: LS

En ole ihan viimeaikoina siellä käynyt...viimeksi kun kävin oli valikoima aika peruskauraa eli chivas Regalia tarjotaan kun haluaa "hyvää" viskiä.. Wyvis oli jonkun ravintolapäällikön hullu päähänpisto, pullo oli kait maksanut melko paljon..Pitää käydä päivittämässä tiedot, mutta ei Kotkan seurahuonetta tai tarkemmin Amarilloa oikein viskibaaruksi voi kehua.

Toinen paikka jossa joskus viskiä maistettu on ravintola For You, jossa oli ainakin  Glenfiddichejä useampaa laatua..en ole tosin sieläkään käynyt ihan viimeaikoina..

Ravintola meriniemessä muistaakseniin järjestettiin viime syksynä Viskinmaistajais- iltoja parikin kappaletta.

Siinä ainakin joitain huomioita Kotkan megalomaanisesta yöelämästä ja tarjonnasta  ;D

Hegu (5.10.2008 10.52.07)

Olen yrittänyt pitää budjettini noin 10€/2cl viskiä mutta välillä tulee rikottua tämäkin raja viimeksi siljalla. Hyllystä löytyi Glenury Royal 36 years old ob pulltotus minkä hinta oli 36€/4cl. otin sentin eli 9€.
Oli kuulemma viskiristeilyltä jäänyttä erää joka oli jaettu eri laivojen kesken. Samaa satoa löytyi myös Royal Lochnagar jota sai jopa taxfreestä. Tais olla selected reserve mutta tarkkaan en nyt muista enään ja hintakin on hävinnyt päästä.