Puuta, heinää ja muutama vesiperä

POP (5.10.2008 17.51.53)

Sensuuri Seija iski foorumille jälleen ja omasta mielestä sellaiseen ei ollut tarvetta, vaan jotka asian lukivat/huomioivat voivat halutessaan esittää mielipiteensä. Mielestäni tällä foorumilla on niin paljon puuta heinää jotka voisi poistaa, mutta jos menet kehumaan jotain niin ylläpito poistaa sen, ymmärrän/tiedän, että jonkin sortin kehumista voi joku pitää päinvastaisena, mutta silti aika herkkähipiäistä touhua sanon minä verrattuna moneen muuhun foorumiin, tiedän, että tämä on herrasmiesten sellainen. No ei siitä sen enempää kuin näihin kuviin, näihin tunnelmiin :(

smoke on the water (5.10.2008 18.07.39)

Viestisi oli mielestäni aivan hauska vastaus viestiin, missä annetut tiedot olivat  pielessä. Herkässä oli sensuurinappi. Jos oikesti joku kirjoittaa aivan puuta heinää, niin eiköhän siihen pitäisi olla mahdollisuus hieman kuittailla kuitenkaan ketään loukkaamatta.

Pietari (5.10.2008 18.35.39)

POPin vastaus oli mielestäni täysin turha ja joutikin poistaa. Vaikka edellinen viesti olikin sisällöltään pielessä, niin eikö olisi voinut vain korjata virheen, eikä salaperäisesti kuittailla ?

Ne, ketkä eivät tiedä mikä oli pielessä edellisessä viestissä, vai oliko mikään, todennäköisesti vain ihmettelivät, että mitä helvettiä tuon POPin onelineri tarkoitti.

Smoken viestissä taas vähän kuitattiin, mutta myös annettiin tietoa, ja korjattiin virhe, joten tuommoinen kuittaaminen on jo vähän foorumin kannalta mielekkäämpääkin.

Mielestäni foorumin ylläpitäjällä ja moderoijalla on tasan tarkkaan oikeus poistaa juuri ne viestit mitkä haluaa, jos meno ei maistu, niin kannattaisiko miettiä mitä tänne suoltaa, tai sitten pysyä poissa ?

JaRiMi (5.10.2008 19.25.11)

Nooh Pietari, ei nyt ole myöskään varmaan kenellekään tarvetta sanoa tyyliin "pysy poissa", sekään ei ole järin mukavaa.

Ihmettelin POP:in viestin katoamista, ehdin lukea sen ja Edinburghia välttäneenä ihmisenä ehdin myös ihmetellä sen sisältöä hieman.

Hyvä että Smoke korjaili annettuja ohjeita joka tapauksessa, ettei kukaan joudu hengenvaaraan yrittäessään kavuta (väärälle) kadulle linnan huonommalta puolelta  ;)

Foorumin ylläpito hoitaa hommaa niinkuin itse haluaa, se on selvä. Linjan veto on joskus hankalaa. Olen nähnyt semmoisiakin foorumeja joissa ylläpito on ihan huuhaata, ja joissa esim. tietyn kaveripiirin annetaan suoltaa mitä tahansa, kun taas siihen kuulumattomat pistetään yhteistuumin kyykkyyn ylimielisen hegemonian voimin. Täällä meno on kuitenkin reilua.

Itsekin olen joskus vähän turhautuneena laittanut "purevampia" vastauksia kuin mitä olisi tarvetta varmaankin. Loppukädessä on kuitenkin hauskaa että löytyy viskistä innostuneita tahoja joiden kanssa voi jubata nautintoaineesta. Mutta semmoista se on, meikäläinenkin alkaa olla tämmöinen cranky and ill-tempered old geezer.

Pietari (5.10.2008 20.00.43)

quote[507B487357731A0 (link)]:
Nooh Pietari, ei nyt ole myöskään varmaan kenellekään tarvetta sanoa tyyliin "pysy poissa", sekään ei ole järin mukavaa.

Noinhan en suinkaan sanonutkaan, vaan että jos moderointi ei miellytä, jokaisella on oikeus pysyä poissa foorumilta. Vaikkei tuo toivottavaa olisikaan. Ennemmin kehottaisin tuota miettimistä ennen postaamista.

Pointtini on se, että tämä on yhden ihmisen ylläpitämä ja moderoima foorumi. Lisäksi, niin kuin viimeaikoina on keskusteltukin, tuo samainen henkilö vieläpä maksaa tästä lystistä.

Niin kauan kuin me kaikki leikimme Antin hiekkalaatikolla, niin Antti määrää säännöt. Tästäkin on turhaan edes tehty julkinen asia, parhaiten olisi varmaan asia hoitunut suoraan ylläpitäjän kanssa keskusteltuna.

Siinä vaiheessa, kun foorumista tulee maksullinen, on aihetta keskustella myös moderoinnista. Siihen saakka mielestäni pitää tyytyä ylläpitäjän linjaan, jossa ei sinänsä mielestäni ole ollut mitään vikaa.

Mikko (5.10.2008 21.05.24)

Kai sitäkin voidaan pitää jonkinlaisena keskustelufoorumin merkkipaaluna, kun aletaan keskustella keskustelusta. Aina yhtä viihdyttävää.
Eiköhän se ole niin Antti on se, joka hoitaa moderoinnin. Mikä on hyvä.

JaRiMi (5.10.2008 21.15.35)

quote[43676565610E0 (link)]:
Kai sitäkin voidaan pitää jonkinlaisena keskustelufoorumin merkkipaaluna, kun aletaan keskustella keskustelusta. Aina yhtä viihdyttävää.

Kukaan ei ole kai juuri muuta väittänytkään tässä ketjussa. Joka tapauksessa mukavaa kun itsekin päätit tuoda lisäarvoa tyhjentävällä puheenvuorollasi tähän keskusteluun keskustelusta.

POP (6.10.2008 6.08.54)

quote[536A667762716A030 (link)]:
POPin vastaus oli mielestäni täysin turha ja joutikin poistaa. Vaikka edellinen viesti olikin sisällöltään pielessä, niin eikö olisi voinut vain korjata virheen, eikä salaperäisesti kuittailla ?

Ne, ketkä eivät tiedä mikä oli pielessä edellisessä viestissä, vai oliko mikään, todennäköisesti vain ihmettelivät, että mitä helvettiä tuon POPin onelineri tarkoitti.

Smoken viestissä taas vähän kuitattiin, mutta myös annettiin tietoa, ja korjattiin virhe, joten tuommoinen kuittaaminen on jo vähän foorumin kannalta mielekkäämpääkin.

Mielestäni foorumin ylläpitäjällä ja moderoijalla on tasan tarkkaan oikeus poistaa juuri ne viestit mitkä haluaa, jos meno ei maistu, niin kannattaisiko miettiä mitä tänne suoltaa, tai sitten pysyä poissa ?

Rehellinen mielipide, pointsit siitä, vaikken luultavasti koskaan ole sinun "suosikkifoorumilaisiin" kuulunutkaan ;) Missään vaiheessa en ole kyseenalaistanutkaan mitä ylläpitäjä, Antti, omalla foorumillaan saa tehdä vaan sitä kuinka, erään foorumilaisen yv:llä laittamaa tekstiä lainatakseni, pikkusieluista toiminta välillä on. Kuten jo aiemmin sanoin täällä on niin paljon skeidan kirjoittajia jotka naputtaa mitä sattuu, vaikkapa täysin virheellistä tietoa, niin sellaiset saa olla, mutta jos leikkimielellä kuittaat, niin ovat tehneet muutkin, niin se deletoidaan ja ainakaan tämä minun kuittaus ei mielestäni ollut sellainen joka piti poistaa jos ajatellaan vielä millaiseen tietoon se kohdistui. Mitä tulee julkisuuteen, niin täysin taas minun mielipiteenäni, hiljaisesti tämän olisi voinut hoitaa ja näin olisi tapahtunutkin siinä tapauksessa jos ylläpito olisi vaikkapa yv:llä ilmoittanut minulle poistaneensa viestini ja tavalla tai toisella perustellut miksi hän koki sen aiheelliseksi. En jaksa enempää tästäkään vääntää mutta totean ettei herrasmiesten foorumillakaan tarvitse mielestäni huulipunaa käyttää, vai?

Mikko (6.10.2008 6.09.04)

quote[715A695276523B0 (link)]:
quote[43676565610E0 (link)]:

Kukaan ei ole kai juuri muuta väittänytkään tässä ketjussa. Joka tapauksessa mukavaa kun itsekin päätit tuoda lisäarvoa tyhjentävällä puheenvuorollasi tähän keskusteluun keskustelusta.

Lähinnä huvittaa taas erään Hämeenlinnan "kielineron" oma herkkänahkaisuus. En minäkään pidä väärän informaation levittämisestä ja siihenkin saisi moderaattori puuttua. Ymmärrän kuitenkin myös täysin sen, että täysin joutavanaikaiset kuittailut poistetaan.
Viihdearvoa näillä "keskustelua keskusteluista"- ketjuista on,mutta edelleen toivon, että nämä eivät moderointiin vaikuta. Mitä en kyllä usko.
Se siitä. Jatkakaa, jos haluatte huvittaa vielä enemmän.

MrBeam (6.10.2008 6.36.27)

Jatkan, mutten ehkä huvita.

Toivon (en ole satavarma uskonko), ettei kukaan kirjoittaisi virheellistä tietoa tahallaan. Tulipa virheet palstoille miten vain, tärkeintä on niiden korjaaminen. Miehekkäimmillään kirjoittaja korjaa itse virheensä sellaisen huomatessaan eikä myöskään ota nokkiinsa jonkun muun korjatessa. Oikeanlainen korjausliike ei ole liian arvoituksellinen eikä sävyltään negatiivinen. Kyseessä olevassa tapauksessa liike oli arvoituksellinen.

Mielestäni.

Whisky (6.10.2008 7.37.55 last edit 6.10.2008 7.38.29)

Kenenkään herkkänahkaisuuteen en ota kantaa, mutta pidätän itselläni edelleen oikeuden poistaa viestejä, kun näen niiden olevan aiheettomia. Moderaattorin toimintaa saa toki arvostella ja linjantarkistuksia on hyvä välillä tehdä. Nyt näin, että herra POP:n vastaus ketjuun oli sellainen, että sen poisto oli tarpeen. Siinä yhteydessä tuli näköjään taas tökättyä kepillä muurahaispesää.

Jatkossa jokainen voi toki halutessaan kysyä muilta foorumin jäseniltä tekikö "Seija" nyt väärin kun poisti viestin. Myönnän, että olisin viestin poistamisesta voinut erikseen ilmoittaa yksityisviestillä. Nyt en niin kuitenkaan tehnyt, kun en sitä tarpeelliseksi nähnyt. Pahoitteluni siitä.

Terveisin,

Sensuuri-Seija

Marko76 (6.10.2008 9.55.13)

Forumin modetuslinja on mielestäni ollut kokonaisuudessaan hyvä.

Itse olen yrittänyt pitää oman moderointini perustana linjan: "Kaiken mitä kirjoittaa forumille, pitäisi voida sanoa myös suoraan naamakkain"

Henkilökohtaisuuksiin meneminen tai tahallinen loukkaaminen on forumillamme onneksi ollut tähän mennessä harvinaista "herkkua".
Kaiken kaikkiaan tälläinen loukkaava nickien takaa irvistely on mielestäni varsin pelkurimaista. Pyydän anteeksi jos joku on tälläistä minun taholtani kokenut.

Muutamia omakohtaisia lipsauksia on tullut ja niihin on puututtu poistamalla tai yksityisviestikeskustelujen välityksellä. En voi sanoa, että yksikään niistä olisi ollut turhaa. En ole myöskään loukkaantunut loputtomasti yhdestäkään kuittauksesta...

Loppu kaneettina voisin sanoa, että tämä on yksi parhaista forumeista jossa olen saanut mielipiteitäni ilmaista, kiitos siitä teille kaikille ja erityisesti Antille.

POP (6.10.2008 18.11.10)

En halua tökkiä enempää tätä muurahaistenpesää mutta vastaan tällä viestillä muutamalle yhteisesti:

Mikko, kun viittasit "kielineron" herkkänahkaisuuteen, niin sulta ei mikään pysy salassa, olet askeleen edelläni ja mulla on tunne, että sulla on pääsy kaikkiin tiedostoihin, että arkistoihin, spooky. Kielineroksi minua on kutsuttu viimeksi laivalla, tosin sanallisesti, eli en tiedä olisiko siinä ollut "" merkkejä, kun hoitelin erään kesken illan sammuneen daamia hytissäni.

Antti, en tarkoittanut yv keskustelulla että minä olisin siitä yv:tä lähettänyt, vaan vastasin kysymykseen rehellisesti, ilman lietsomista kun asiasta kysyttiin minulta, tämä kai on sallittua vielä?

Marko76 kanssa olen monesta asiasta samaa mieltä ja mielestäni tämä ei ollut toista loukkaavaa tai mennyt henkilökohtaiseksi, huumoria edelleen mielestäni, samalla lapsellisella tasolla kuin mihin vastasinkin.

Pahoittelut provostani jolla saatiin liikettä tänne, pyydän siis anteeksi kaikilta ja lupaan tarkistaa viestieni sisällön ennenkuin lähetän ne, heti tämän viestin jälkeen.

Whisky (6.10.2008 19.36.57 last edit 6.10.2008 19.38.08)

Ja tähän on hyvä lopettaa keskustelu tästä aiheesta. Älkäätten siis ihmetelkö lukonkuvaa aiheen edessä. Jos jotain jatkorietostelua aiotte suorittaa, niin tehkää se meidän kaikkien muiden helpotukseksi yksityisviestin avulla tai seuraavan kerran kasvokkain nähdessänne.