Mistä sämplepulloja

Gooner (24.1.2014 18.58.02)

Kävin parissa apteekissa kysymässä 5 cl:n pulloja hyvään tarkoitukseen, mutta molemmissa sanottiin, että heillä ei ole niitä enää myynnissä. Mistä hankitte sämplepullot ????

badger (24.1.2014 19.26.16)

Serkuilta näytteen kera ja jäävät sitten uusiokäyttöön :)

Peat (25.1.2014 14.08.26)

quote[363F30302B335E0 (link)]:
Kävin parissa apteekissa kysymässä 5 cl:n pulloja hyvään tarkoitukseen, mutta molemmissa sanottiin, että heillä ei ole niitä enää myynnissä. Mistä hankitte sämplepullot ????

Olipas teillä palvelu kohdillaan apteekissa!? Kyllä niillä niitä tyhliä pulloja on myynnissä,tai sitten myyjä "uunona" ei ymmärtänyt, että 5cl=50ml :) Muistuttaa jo pahasti Alkon toiminnalta...
Itse olen apteekista ostanut useasti 50ml ja 100ml tyhjiä pulloja.

Mushinico (25.1.2014 14.30.26)

quote[7256436867370 (link)]:

Olipas teillä palvelu kohdillaan apteekissa!? Kyllä niillä niitä tyhliä pulloja on myynnissä,tai sitten myyjä "uunona" ei ymmärtänyt, että 5cl=50ml :) Muistuttaa jo pahasti Alkon toiminnalta...

Itsellä tosiaan kerran kävi niin, että 150ml pulloja ei kuulemma ollut, mutta 1,5dl oli :-?

Artturi (25.1.2014 14.31.54)

Tässä yksi vaihtoehto jota olen käyttänyt lähinnä lahjoissa. Pullon kaulassa,vanhan oloisella narulla kinni pahvilappu merkintöjä varten.

http://www.clasohlson.com/fi/Pullo-7-cl/34-1873

Peat (25.1.2014 15.19.19 last edit 25.1.2014 15.19.46)

quote[5C6F6969686F741D0 (link)]:
Tässä yksi vaihtoehto jota olen käyttänyt lähinnä lahjoissa. Pullon kaulassa,vanhan oloisella narulla kinni pahvilappu merkintöjä varten.

En suosittele tuota pulloa,ainakaan pidempään säilytykseen,syystä että tuossa on tuo "kumi" tiiviste välissä. Nappasin kerran vastaavan korkin omaavaan 5dl pulloon mökille viskiä(Talisker10y) matkaan ja viikon kuluttua viski oli muuttunut kumiliemeksi :)
Juu ,ja kyllä testasin samasta pullosta tullutta tuotetta rinnakkain ,josta osa lähti mökille mukaan ja loput jäi kotiin. Mökki viski jouti viemäriin. Etten tässä nyt turhasta tärise,vaan vahingosta oppineena.

Artturi (25.1.2014 19.43.28)

quote[7054416A65350 (link)]:
quote[5C6F6969686F741D0 (link)]:

En suosittele tuota pulloa,ainakaan pidempään säilytykseen,syystä että tuossa on tuo "kumi" tiiviste välissä. Nappasin kerran vastaavan korkin omaavaan 5dl pulloon mökille viskiä(Talisker10y) matkaan ja viikon kuluttua viski oli muuttunut kumiliemeksi :)
Juu ,ja kyllä testasin samasta pullosta tullutta tuotetta rinnakkain ,josta osa lähti mökille mukaan ja loput jäi kotiin. Mökki viski jouti viemäriin. Etten tässä nyt turhasta tärise,vaan vahingosta oppineena.

Ei ole ilmennyt makuongelmia tämän pullomallin ja tiivisteen kanssa...ainakaan toistaiseksi. Joku tynnyrivahvuinen voi tuosta tietysti makua ottaa aikojen saatossa, mutta ei tuota pitkäaikaiseen säilytykseen ole tarkoitettukaan.

Hakkis (26.1.2014 10.09.53 last edit 26.1.2014 10.10.22)

quote[6541547F70200 (link)]:

Joo, kyllä itsekin olen niitä pulloja apteekista vielä onnistunut saamaan. Tosin ei enää kaikista, sillä kuulemma niiden täyttö on keskittynyt tiettyihin pisteisiin. Kannattaa kysäistä ainakin isoimmista.

Kannattaa myös puhua millilitroista, ainakin mulle vastattiin että ei ole 1.5dl pulloja, olisiko 150ml sopiva :)

JS (26.1.2014 13.08.09)

Kuopion keskustan apteekit (tai ainakin yksi niistä) hinnoittelivat itsensä ihan pihalle. Joskus vielä ostin heiltä pulloja, mutta kaupankäynti loppui siihen kun hinnat kertalaakista suunnilleen kaksinkertaistuivat.

Mallasmaksa (26.1.2014 15.43.45)

Reilu kaksi euroa on aikaisemmin maksanut 2 x 0.5 dl pullot apteekissa.Viimeksi en kyllä enää niitä löytänyt. Pitää käydä kyselemässä, josko jostain saisi.

Viltzu (20.5.2014 13.29.21)

Itse kävin tänään hakemassa Espoon Ison Omenan apteekista 4kpl 0,5dl pulloja. Oli ystävällinen neiti keneltä kysyin pulloista. Haki takahuoneesta pullot ja hintaa ei ollut kuin 1,50e per pullo.

Mushinico (20.5.2014 14.25.10)

quote[1A25203836394C0 (link)]:
Itse kävin tänään hakemassa Espoon Ison Omenan apteekista 4kpl 0,5dl pulloja. Oli ystävällinen neiti keneltä kysyin pulloista. Haki takahuoneesta pullot ja hintaa ei ollut kuin 1,50e per pullo.

Onko ne vielä niitä samoja valkokorkkisia, joista napsuu se korkki halki? Toivottavasti olisi jo eri sarjaa... ei kannata vääntää kovin kireelle

nipa (20.5.2014 15.05.43)

Whiskysite myy samplepulloja 3cl ja 6cl kokoisina, molemmat taisivat olla euron kappale.

Gooner (20.5.2014 16.05.29)

quote[77706978190 (link)]:
Whiskysite myy samplepulloja 3cl ja 6cl kokoisina, molemmat taisivat olla euron kappale.

Tuolta minäkin omani hankin, kiitos täältä saadun vinkin. Onhan 6 cl pullossa enemmän maisteltavaa kuin 5 cl.:ssä :-)

Viltzu (21.5.2014 5.50.39)

quote[457D7B606166616B67080 (link)]:

Onko ne vielä niitä samoja valkokorkkisia, joista napsuu se korkki halki? Toivottavasti olisi jo eri sarjaa... ei kannata vääntää kovin kireelle

Näissä oli musta korkki mitä mä ostin. Ihan hyvin tuntuisivat pitävän.

hangio (12.6.2014 23.38.38)

Ensimmäisen erän 6 cl samplepulloja hankin myös Hollannista, mutta äsken tutkiessani löysin samanlaisia pulloja kotimaasta: Bonsoral Oy, lääkepullot SIROPS ROPP28. Paikka Helsingin Suutarila olisi ainakin itselle noutomatkan päässä.

En tiedä, myyvätkö yksityisille, mikä on minimitilaus ja onko edullisempi? Jos joku tarvitsee juuri nyt, niin pistäkää tietoa tänne seuraavaa kyselijää varten. Itsellä varastoa riittää vielä hetkisen.

- hangio

Laika (24.7.2014 17.27.47)

Kiitos Hangio vinkistä, olin yhteydessä Bonsoraliin ja vastaus oli että myyvät pullot lavoittain ja "ainoa pullo, jota voimme toimittaa pienerissä on ruskea " dropper " 50 ml,  jotka on pakattu 105 kpl:een hygieenisiin kutistemuovipakkauksiin. Pullon ja valkoisen muovisen kierrekorkin hinta on yhteensä 1,55 kpl ( sis. alv:n 24 % )".

Eli menen apteekkiin hakemaan pulloja, tuo 105kpl kun on turhan iso määrä omiin tarpeisiin. Niin, ja hintakin on 5 senttiä halvempi apteekissa.