Kahdet Kasvot Tampereella 30.9.

J. Suominen (11.9.2006 13.25.43)

SMWS:n Tampereen Klubi valtaa Kaksien Kasvojen savuttoman kellarin syyskuun viimeisenä lauantaina. Merkatkaa kalentereihin! Tilaisuus on puolittain avoin, eli suhteilla pääsee sisälle. Tämän forumin jäsenyys riittää mainiosti.

Tarkempaa tietoa whiskyista, hinnasta ja ilmoittautumisesta parin päivän sisällä.

Eikä mitään tekosyitä, vaan jaloa juomaa jalossa seurassa!

Terveisin,

Janne "Ace of Malts" Suominen

Marko76 (11.9.2006 17.09.13)

Loistavaa!  :D

pere (11.9.2006 17.58.26)

Kuulostaa hyvältä. Täytyypä koittaa hankkiutua paikalle :)

Whisky (12.9.2006 4.36.52)

Argh! Valitettavasti kovasti lupaamani seuraavaan Tampereen tastingiin tuleminen jää taas väliin. Olen kyllä samalla suunnalla, mutta hieman erilaisissa riennoissa.

J. Suominen (14.9.2006 7.49.56 last edit 14.9.2006 10.33.18)

Luvatut lisätiedot:

Paikka: Olutravintola Kahdet Kasvot (Kauppakatu 14, Tre) http://www.naamat.fi/

Aika: Lauantai 30.9. klo 17(-19)

Whiskyt:  Mukava viiden whiskyn perussetti. Ei siis turhaa kikkailua tai eksotiikkaa. Ei blendiä. Ei mitään erityistä bongailtavaa, mutta se näkyy hinnassakin. Pari omaa suursuosikkia, yksi uutuus...

Hinta: 15 euroa

Ohjelma: Meikä esittelee päivänsankarit nopeasti ja tehokkaasti. Sitten paljon hyvää seuraa ja makuasioista kohkaamista. Hyvän seuran määrään voitte itsekin vaikuttaa!

Ilmoittautuminen: Sitovasti ja 27.9. mennessä allekirjoittaneelle tätä kautta tai vaikkapa osoitteella aceofmalts@hotmail.com.

Marko76 (14.9.2006 12.17.46)

Täten ilmoitan paikalle tulevaksi:

Marko Niinimäki
Eveliina Käpynen

Marko76 (17.9.2006 20.24.25)

Myös jäsen Juha-Jaakko Käpynen ilmoittautuu Tastinkiin

J. Suominen (20.9.2006 9.34.52)

Saa hei muutkin tulla! Vielä on tilaa!

j.

viskisieppo (21.9.2006 12.40.31)

quote[J. Suominen (link)]:
Saa hei muutkin tulla! Vielä on tilaa!

j.

Töissä, töissä. Täytyyhän sitä koittaa vähän tienatakkin, jotta saa ylläpidettyä harrastusta. ;D

Mikko (26.9.2006 15.38.33)

Perukaa työt ja muut menot:)

Mikko (27.9.2006 12.12.56)

quote[Al Swearengen (link)]:

Täytyy kenties joskus tulla tästä naapuripitäjästä sinne tastingiin! Mutta itse olen ainakin niin juntti ja ronkeli ettei tuon tastingin ns myyntipuhe minua vakuuttanut eli en maistele päämärkänä mitä tahansa tai vaan maistelun takia tai että voisi vetää viivoja vihkoon jonka kannessa lukee "maistellut viskit viivoina" Mua ainakin kiinnostaa tietää etukäteen että mitä tasting pitää sisällään ettei käy niin että kaikki viskit on jo maistettu ja osa vielä sellaisia joista et edes pidä! Toki hyvä seura antaa anteeksi viskien heikkouksia tiettyyn pisteeseen asti ja ainahan sokkotastingissä voi yllättyä myös positiivisesti!

Ymmärrän hyvin pointtisi, mutta pakko kyllä kehua Jannen aina onistuneen valinnoissaan. Aina on ollut hinta-laatusuhde vähintään loistava. Eikä mitään ihan perustavaraa Alkon valikoimista ole tainnut olla kertaakaan, ellen ihan päin peflettiä muista.  

J. Suominen (27.9.2006 15.14.43)

Täytyy kenties joskus tulla tästä naapuripitäjästä sinne tastingiin! Mutta itse olen ainakin niin juntti ja ronkeli ettei tuon tastingin ns myyntipuhe minua vakuuttanut eli en maistele päämärkänä mitä tahansa tai vaan maistelun takia tai että voisi vetää viivoja vihkoon jonka kannessa lukee "maistellut viskit viivoina" Mua ainakin kiinnostaa tietää etukäteen että mitä tasting pitää sisällään ettei käy niin että kaikki viskit on jo maistettu ja osa vielä sellaisia joista et edes pidä! Toki hyvä seura antaa anteeksi viskien heikkouksia tiettyyn pisteeseen asti ja ainahan sokkotastingissä voi yllättyä myös positiivisesti!

Tasan kertaakaan ei ole alkuperäinen suunniteltu setti toteutunut, eikä toteudu nytkään. Sen takia en halua lupailla etukäteen. Nyt: A Drop of Irish, Bruichladdich 12 (piti olla "Waves", mutta Alko omi kaiken), Auchentoshan 10 (eka huono?), Glenfarclas 105 ja Laphroaig 10 C/S. Mielestäni hyvä paletti, sopii alottelijoille ja vaativille plus herättää keskustelua... Näiden jälkeen voi mennä muun valikoiman kanssa berserkiksi samanhenkisessä seurassa, ja jakaa juomia ja mielipiteitä

Sokkona en maistata ikinä mitään!

Vielä ehtii!!! ;)

j.

J. Suominen (28.9.2006 10.50.22)

Mua ainakin kiinnostaa tietää etukäteen että mitä tasting pitää sisällään ettei käy niin että kaikki viskit on jo maistettu ja osa vielä sellaisia joista et edes pidä!

Erikseen pitää vielä alleviivata sitä, että "liian tuttu" mallaskin saa joskus aivan uusia ulottuvuuksia, kun sitä maistelee isommassa porukassa. Oma makuaistikin aktivoituu kummasti, kun juomasta alkaa hakea muiden löytämiä ulottuvuuksia. Ja makukuvauksilla jammailu on melkein hauskinta mitä viskien ääressä pystyy puuhaamaan, eikä se niin onnistu yksin tai liian tuttujen ihmisten kanssa.

J. Suominen (28.9.2006 13.24.55)

Et ehkä sitten ymmärtänyt pointtiani tässä asiassa tai sisälukutaitosi on ruosteessa!?

Me kirjallisuustieteilijät ei koskaan ymmärretä lukemaamme...

Enivei, ihan omaa pointtiani halusin vain siis alleviivata. Tastingit on yleensä kivoja, vaikki viskit eivät ennakolta makuhermoja tai utelilaisuutta niin kutittelisikaan...

Mutta n. 15 henkeä saatiin kasaan, mikä on oikein mainio määrä maistelijoita. Toivottavasti flunssa kaikkoaa siihen mennessä, jotta pääsen osallistumaan tuoksutteluun (vai onko se haistatteluun?)... Flunssan lisäksi myös huumorintajun soisi paranevan.

Marko76 (28.9.2006 14.52.54)

;D

Pietari (28.9.2006 19.11.58)

;D ;D ;D

Marko76 (29.9.2006 12.37.28 last edit 29.9.2006 12.38.29)

Edelleen toivon pääseväni mukaan teidän järjestämään tastingiin joskus, nauttimaan hyvästä seurasta viskeitä keskustellen ennemmin kuin siitä kenen alleviivaama pointti on tärkein tai oikea  ;)

Näin juuri!
Tervetuloa sitten ensikerralla!  :)

J. Suominen (29.9.2006 12.47.42)

Jos maisteltavat viskit kerrottaisiin hyvissä ajoin etukäteen ja sieltä löytyisi mielenkiitoisia viskejä niin olisi mahdollisuus muuttaa duunivuoroja ja tulla maistelemaan! Eikä tarvitsisi jälkikäteen harmitella kun hyvät viskit meni sivusuun ryhmäjammailun merkeissä kun ne esim kerrotaan vasta tastingin jälkeen täällä foorumilla. Ymmärtääkseni kerroit tuosta tastingistä täällä foorumilla siksi että saisit sinne ihmisiä?? Minä taas ikäänkuin kerron näkemykseni maksavan "asiakkaan" silmin eli miten halutessanne voisitte kehittää toimintaanne! Vai koetteko itsenne jo niin ammattilaisiksi ettei parannus ehdotuksia oteta vastaan?

Suunnitelmana oli kertoa viskit heti kun ne on satavarmoja, ja nyt ajoitus osui näin. Kun säätämässä on ravintola ja maahantuoja, niin muutoksia sattuu ja tapahtuu. Kun edustaja sanoo joo, niin varasto sanookin nej, jne... Eli kerron jatkossakin aina viskit heti kun tiedän ja uskallan. Nyt kokeiltiin tiedottamisessa tätä mallia, jossa en joudu selittelemään muutoksia. Jos joku tulee kauempaa jonkun tietyn maltaan bongatakseen, niin ei varmaan hymyilytä maistella sen sijaan jotain muuta... Tietysti jos ravintola tilaisi ne juomat viikkoja etukäteen, niin ongelmia ei olisi, mutta kun ei huvita painostaa tahi olla pain in the ass... (Tuon pain in the assin voi lukea viittaukseksi Deadwoodin toiseen kauteen, joka on muutenkin ihan puhdasta jumalan sanaa.)

Meitsi tekee tätä ihan huvikseen, eli näen vaivaa palkatta. Kiitoksia otetaan vastaan onnistumisten sattuessa. Kuvaa varmaan tätä "ammattilaisuuden" astetta... Suomeksi: henkilökohtaisesti hyödyn yleisöryntäyksestä vain hyvän seuran verran.

j.

Whisky (29.9.2006 16.25.07)

On se mukavaa nähdä kuinka paljon tasting voikaan herättää keskustelua jo ennen kuin sitä on edes pidetty.

Kunhan keskustelu pysyy asiallisena, niin minun puolestani jatkakaa vapaasti!

:-X

smoke on the water (29.9.2006 19.57.07 last edit 29.9.2006 19.57.58)

Hyvä että on keskustelua, toivottavasti tastingin jälkeen kuulemme yhtä paljon myös itse whiskyistä!

Itse peesaan Alia ja jään kotiin. Perusongelmahan meillä eri kaupungista olevilla on tuo välimatka. Kun lasketaan Tastingin päälle junamatkat, taksit, muutama olut, vähän syötävää, yms, niin tällaiselle "Ei mitään erityistä bongattavaa"-illalle kertyy helposti hintaa reilut 100e ja se on oikeasti liikaa jos illan teema on "ei mitään". Tässä tapauksessa Tampereella asuvilla tilanne on aivan toinen ja varmasti näin ollen olisikin mukava lähteä viettämään iltaa samanhenkisessä porukassa. Hauskaa iltaa teille!

misa (29.9.2006 23.56.24)

Ja kun sanoin olevani ronkeli viskien suhteen niin laitan tähän muutaman viskin mitä olen viimeisen muutaman kuukauden aikana maistanut, ettei sinun tarvitse kahlata foorumia läpi, niin ehkä tämä auttaa sinua ymmärtämään sanan ronkeli kohdallani!
ARDBEG: Loti, kildalton -81, Ooglin, 1975, 1977, 1990, 17y
BOWMORE: Voyage, Claret, 1984, 16y -90
Bruichladdich: 2 erilaista Valinchia
Bunnahabhain: 12y Portwood, XXV, 40y -63
Caol Ila: 25y
Port Ellen: pari erilaista DL:n omc:tä ja yksi Platinium.
)

Et suinkaan ronkeli. Ehkä enemmänkin kokeilunhaluinen, joka haluaa rahalleen ja vaivalleen vastinetta. Tasting hyvässä porukassa (oletus) kuulostaa aina hyvältä jutulta, mutta huonona matkustelijana joudun tyytymään naapurikaupungin Pikkulintuun. Harvoin käyn, mutta ehkä taas pian täytyy visiteerata.

Whisky (30.9.2006 7.36.13)

Tämähän on ennalta maksettua propagandaa  ::)
Enkä ole saanut rahoja vielä tilille Tampereen suunnalta joten pelko siitä että ne jäisi tulematta pitää minut asiallisena!!!!

pere (30.9.2006 10.31.47)

Eihän noissa tietenkään hirvittävästi mitään uutta ja ihmeellistä ole noissa viskeissä (tuota Blackadderin Bushmillsia en tosin muistaakseni ole ennen maistanut) mutta eiköhän niistä aina vähän keskustelua tänne vielä tastingin jälkeenkin saada. Ei ehkä ihan niin paljon kuin ennen tastingia mutta yritetään :)

Mikko (30.9.2006 11.49.42)

Ettei nyt kuitenkin olisi vaan jäänyt paha mieli siitä Macallanin vintage oppaasta mikä meni sivusuun ja minä siitä ulkopuolisena uskalsin kirjoittaa! Jos näin on niin voin yrittää metsästää sitä tulevalta reissulta ja jos löydän sen niin voin postittaa sen teidän klubille joululahjaksi hyvän tahdon eleenä poistaakseni pahan mielen  8-)

Psst... sotket nyt ihmisiä aika pahasti keskenään- se olin minä, joka turhan kärkkäästi sanoi saamatta jääneestä kirjasta. Ei Janne. Pysytään siis asiallisina.
No, nyt on uuten tylsmmät viskit ikinä, mutta halvat...

Mikko (30.9.2006 12.41.06 last edit 30.9.2006 12.42.49)

Enkä sotke, osaanhan minä lukea eli erottaa erinimiset toisistaan mutta eikös samasta klubista ole kyse minne sinä sen kirjan olisit halunnut viedä?? Sitähän minä arvostelin!!
Mutta jos luetun ymmärtäminen on samalla tasolla kuin oikein kirjoituskin niin ymmärrän myös sinua. Eiköhän tämä keskustelu kannata lopettaa tähän ennenkuin tämä menee asiattomaksi ja teidän paha mieli kasvaa!
PS: jos oikeasti saan sen kirjan niin kelpaako se teille??

Alleviivataan nyt vielä kerran (ikään kuin en sitä tuossa yhdessä surullisen kuuluisassa topicissa olisi jo tehnyt)- jäi hieman eri käsitys kirjasta, kuin mitä se todellisuudessa oli. Eli ei tarvetta. Siitä en tiedä, olisiko Janne minun asemassani halunnut ko. kirjaa klubillemme tuoda. Ehkä, ehkä ei.
Arvostelet muiden lukutaitoa, mutta... No, antaa olla. Sori, vaan ei oikein vakuuta.
P.S. Oikeinkirjoitusta arvostelemaan olet tuon kielioppisi kanssa kaikkea muuta kuin oikea henkilö. Ihan ilman kynsiä ja hampaita.

Mikko (30.9.2006 12.50.20)

Enkä sotke, osaanhan minä lukea eli erottaa erinimiset toisistaan mutta eikös samasta klubista ole kyse minne sinä sen kirjan olisit halunnut viedä?? Sitähän minä arvostelin!!
Mutta jos luetun ymmärtäminen on samalla tasolla kuin oikein kirjoituskin niin ymmärrän myös sinua. Eiköhän tämä keskustelu kannata lopettaa tähän ennenkuin tämä menee asiattomaksi ja teidän paha mieli kasvaa!
PS: jos oikeasti saan sen kirjan niin kelpaako se teille??

Kaiken kaikkiaan, näyttäisit olevan ainut, joka on jostain vetänyt herneitä nokkaansa. Siihen tuo huuto- ja kymysmerkkitulvasi pahasti viittaa. Ketjun ensimmäiset asiattomuudet saa yhä hakea sinun viesteistäsi.
Ikävää, jos varpaillesi on tallottu, mutta tervetuloa tastingeihimme silti.

misa (30.9.2006 14.32.53)

Hei. Tämähän alkaa olla kuin suomi24 palstan auto-osastolla. Pidetään hauskaa ja nautitaan viskistä ja elämästä. Itsellä menossa Glen Mohr 30v. about 60%, joten alkaa näppäimet sammaltaa.

Mikko (1.10.2006 0.12.41 last edit 1.10.2006 0.46.55)

quote[misa (link)]:
Hei. Tämähän alkaa olla kuin suomi24 palstan auto-osastolla. Pidetään hauskaa ja nautitaan viskistä ja elämästä. Itsellä menossa Glen Mohr 30v. about 60%, joten alkaa näppäimet sammaltaa.

No, niinpä on. Kerrottakoon, että Al Swearingen oli tasting-tilaisuutemme suurin vitsin aihe, josta herra tehköön omat johtopäätkset. Mieluusti en tällä palstalla aukoisi päätäni kenellekään, mutta Hämeenlinnan suunnalta on kyllä tilattu kuonaa niskaan, joten menkööt.
Herra Swearingen on yhä tervetullut tasting-tilaisuuksimme. Ehkä herra osaa livenä käyttäytyä. Jos ei, niin emme kaipaa moukkia tilaisuuksimme. Uskon kuitenkin, että livenä herran sarkasmi saattaa oikeastikin toimia, vaikka se kirjoitetuna ontuukin pahemman kerran.
Edelleen, haluan korostaa, etten halua edistää tappelua tällä foorumilla. Tehköön kuitenkin herra Swearingen omat johtopäätökset siitä, että useampi foorumilla käynyt tasting-osallistujamme kummeksui sinun käytöstäsi.
Viskipiirit ovat aivan liian pieniä tappeluille, joten jääköön tämä nyt osaltani tähän.

pere (1.10.2006 0.18.59 last edit 1.10.2006 0.23.01)

Ottamatta kantaa mihinkään muuhun kuin itse asiaan eli viskeihin, niin tasting oli sinällään tavanomaisesta valikoimastaan huolimatta ihan mielenkiintoinen. BA:n Bushmills ylläatti positiivisesti, eikä 12yo Laddiekään huono ollut. Auchentoshan odotetusti ei paljon säväyttänyt. Mitä kahteen viimeiseen viskiin tulee, niin riippuen mistä pitää, niin voiko Glenfarclasin 105:stä tai Laphroaigin CS:stä olla pahaa sanottavaa? Täytyy myös näin tietokilpailun voittajana kiittää järjestäjää hyvästä oheisohjelmasta ;)

PS. Voikohan tästä päätellä jotain siitä kumpi raahasi kumman kotiin, kun Mikko näyttä olevan tänne foorumille kirjautuneena ;)

Mikko (1.10.2006 0.25.58 last edit 1.10.2006 0.37.41)

Jep, viskimielipiteeni yhtyy koko lailla Peren kannanottoon. Laphroaigh vie voiton minun listoillani, mutta Glenfarclas tulee kovaa perästä, eikä myöskään Bruidladdich jää kauaksi. Lisäksi Irlannin viski yllätti vähintään positiivisesti,  A drop of Irish- pullo voisi olla se urkku-pullote, jonka huolisin hyllyyni.
Tastingin onnistunein puoli oli se, että paikalle oli tosiaan tullut ensikertalaisia, jotka vieläpä kertoivat syttyneensä hommaan. Vaikka itse olinkin alkuun pettynyt viskipalettiin, onnistui homma hyvin uusien maistelijoiden puolesta.  

Whisky (1.10.2006 7.39.06 last edit 1.10.2006 7.39.35)

quote[Mikko (link)]:
Tastingin onnistunein puoli oli se, että paikalle oli tosiaan tullut ensikertalaisia, jotka vieläpä kertoivat syttyneensä hommaan. Vaikka itse olinkin alkuun pettynyt viskipalettiin, onnistui homma hyvin uusien maistelijoiden puolesta.  

Uusien henkilöiden mukana olosta on aina mukava kuulla. Toivottavasti saatte osan jämähtämään pysyvämminkin seurueeseenne. Muun keskustelun osalta pysyn toivottavasti ymmärrettävistä syistä neutraalina.

Mikko (1.10.2006 14.42.24)

Ainakin nuo uudet ihmiset ilmoittivat olevansa kiinnostuneita jatkossakin. Pari nuorinta, jotka Heidin, tuon klubimme ja "perheeni" hallitusedustuksen, esiintyminen yliopistolla tietojenkäsittelytieteiden laitoksen kurssilla (joo, suunnittelevat viskikaupan kurssityönään) oli houkutellut paikalle, onto tuntui ainakin olevan kova, tosin heillä jäsenyys ei ollut vielä ajankohtaista. Opiskelijabudjetista ei ymmärrettävästi lohkota tuosta vain liittymismaksuja etc.  
Mukavaa oli myös havaita, että tätä boardia luetaan- muutkin kuin he, jotka täne kirjoittelevat. Eli taitaa olla varsin relevantti tietoduskanava.
Ensikerralla mielenkiintoisemmat viskit varmastikin, joskin nyt oli nappisuoritus Jannelta sikäli, että uudet pitivät juomistamme. Itsekin ihastuin tuohon A drop of Irishiin, täytyy maistaa toistekin ja harkita, rikkoisiko baari- eli viskikaapin pitkään pysynyttä kaavaa.

J. Suominen (2.10.2006 8.53.10)

[ Muistaakseni teidän viime tastingin (signatory) viskit kerrottiin vasta tastingin jälkeen kun niitä joku uskalsi kysyä, voin muistaa väärinkin!!

Minun muistaakseni pullot pönöttivät kaikkien kuilkuiltavana ihan maistelujärjestyksessä hyvissä ajoin ennen maistelun aloittamista... Eli tuo sokkomeininki on täysin keksitty juttu.

Ja jos on paikan päällä, niin kannattaa natkuilla heti, eikä vasta kuukausien päästä. Helppohan tuollainenkin epäkohta on heti korjata, mutta jälkikäteen mököily aiheuttaa vain pahaa mieltä.

Mutta nyt oli taas hauska maistelusessio, eli kiitokset kaikille osallistuneille ja Naamojen väelle! Uusia uteliaitakin saatiin kiinnostumaan harrastuksesta. Tällä alleviivaan sitä, että ronkelien viskit eivät ole noviisien viskejä maultaan tai hinnaltaan. Alin mielestä hyvän ja laadukkaan tastingin sijaan vedän mieluummin tässä vaiheessa hauskan ja kodikkaan tastingin, joka saa touhun näyttämään mukavalta, helpolta ja kohtuullisen hintaiselta hauskanpidolta. Kun saadaan Tampereelle hyvä perusjengi kasaan, niin päästään harrastamaan elitismiäkin.

(Siitä Macallanin mainoskirjasta on puhuttu jo ihan tarpeeksi ja koko aihe on relevantti noin kolmen ihmisen mielestä, joten sopiiko kaikille teille noin kolmelle, että kinastelette aiheesta privaatisti, ettekä sotke asiaan tahoja jotka eivät olleet paikalla tai tiedä edes kunnolla mistä puhutaan. Eli mm. minua...)

Marko76 (2.10.2006 10.50.44 last edit 2.10.2006 10.52.44)

Oli tosiaan mukava huomata, että jälleen varsin tutuista tuotteista (Droppia lukuunottamatta) löytyi uusia ulottuvuuksia ja 105:kin maistui kerta kaikkiaan paremmalle kuin koskaan ennen. Farclasit saattavat joutua kyllä lähiaikoina uuden tutkinnan alle... olisikohan tuo makuaisti vihdoin alkamassa kehittymään....  ::) Kiitos kaikille osallistujille JA ennen kaikkiaan järjestäjille hienosta ja mukavan rennosta tapahtumasta.  :)

Toivoisin myös että voimme jättää kaiken kinastelun toisille foorumeille, koska näin hyvää foorumia viskeistä keskusteluun saa suomalaisittain hakea. En myöskään usko, että uudet ihmiset (ja mahdolliset harrasteemme uudet jäsenet), jotka näitäkin sanoja kenties tankkaavat (päivää/iltaa vaan sinullekkin!) ovat kovinkaan kiinnostuneita meidän erimielisyyksistämme, paitsi tietysti viski asioissa.  ;)

J. Suominen (2.10.2006 12.48.41)

quote[Mikko (link)]:
Kerrottakoon, että Al Swearingen oli tasting-tilaisuutemme suurin vitsin aihe, josta herra tehköön omat johtopäätkset. Mieluusti en tällä palstalla aukoisi päätäni kenellekään, mutta Hämeenlinnan suunnalta on kyllä tilattu kuonaa niskaan, joten menkööt.

Pish-posh. Tilaisuuden suurin vitsailun aihe oli Auchentoshan. Kevyesti. (Hohoo! Taas sitä tuli. Huumoria.)

Ja mikä hiiden matopurkki se kirjaepisodi on, kun ei kansi pysy paikallaan. Heretkää jo kuomat/ruojat! Internet-inttäminen on kivaa, mutta vaikka voittaa, niin silti on retardi.

Mikko: Kato vähän niitä sun lausehirviötä. Kiesus.
Al: Mikko ei ole Twa Corbies, eikä edusta meidän muiden mielipiteitä.

Mutta winhaa perää on siinä, että jos jotain mielenkiintoista promokirjallisuutta tahi roinaa on jaossa joskus jossain, niin Pietarsaarta, Lahtea ja Tamperetta olisi myös hyvä ajattella ja muistaa, kun maalaiset ei pääse Helsingin herrojen korruptiotilaisuuksiin. Tämä El Presidentelle vihjeeksi!

Solidaarisuutta! Hauskuutta! Hyvää juomaa!

Pietari (2.10.2006 16.30.38 last edit 2.10.2006 16.31.19)

quote[Mikko (link)]:
Mukavaa oli myös havaita, että tätä boardia luetaan- muutkin kuin he, jotka täne kirjoittelevat. Eli taitaa olla varsin relevantti tietoduskanava.

No nih ! Sitten kaikki jotka tätä boardia lukevat Lapin läänissä, niin ilmoittautukaa allekirjoittaneelle ! Olisi mukava järjestää täälläkin perällä joskus jotakin tastingillan tyylistä, eikä aina vain kököttää yksin nenä syvällä lasissa...

Whisky (2.10.2006 16.45.48 last edit 3.10.2006 8.58.44)

Mutta winhaa perää on siinä, että jos jotain mielenkiintoista promokirjallisuutta tahi roinaa on jaossa joskus jossain, niin Pietarsaarta, Lahtea ja Tamperetta olisi myös hyvä ajattella ja muistaa, kun maalaiset ei pääse Helsingin herrojen korruptiotilaisuuksiin. Tämä El Presidentelle vihjeeksi!

Solidaarisuutta! Hauskuutta! Hyvää juomaa!

Kiitos Janne oivasta kiteytyksestä! Harratuksena viski on Suomessa vielä niin pienen piirin sutinaa, että tilaa on löydyttävä kaikille. Vaikka mielipiteet aina välillä eroavat, niin yhteisellä asialla tässä kaikki ollaan. Omasta mielestäni viskistä pitää saada tavallisen kansan harrastus. Kun pohjaa ja tietämystä on hankittu tarpeeksi, nousee joillakin mielenkiinto myös erikoisempiin viskeihin. Osalle taasen pelkkä Laphroaig-lasin haistelu on eksotiikkaa. Myös kehittyneemmälle harrastukselle on oltava tilaa siinä missä meille pulliaisillekin, joihin kaikesta huolimatta itseni lasken kuuluvaksi.

Nautitaan siis kaikki vastaisuudessakin tästä yhteisestä harrastuksesta avoimin mielin!

Ja mitä niihin julkaisuihin ja krääsiin tulee, niin ei ainakaan ole vielä omiin käsiin osunut. (Lukuun ottamatta isoa nippua omia käyntikortteja ja seuran esitteitä!) Jos jotakin sälää kuitenkin määrällisesti laskien useampi kappale mukaan tarttuu, niin lupaan pitää myös teidän puolianne.

Ps. Ilmoitelkaahan ajoissa seuraavasta tastingistä, niin saatatte saada paikalle arvovallattoman vieraan!

EDIT: Pari kirovirettä korjattu.

J. Suominen (3.10.2006 7.25.37)

quote[Whisky (link)]:
Ps. Ilmoitelkaahan ajoissa seuraavasta tastingistä, niin saatatte saada paikalle arvovallattoman vieraan!

Vallattomat vieraat ovat aina tervetulleita. Usvassa ajateltiin pitää jo marraskuussa sessio. Varoitelkaa ajoissa, jos törmää liiaksi pikkujoulukauteen.

Kun näitä ketjuja luetaankin, niin korostan vielä sitä, että vaikka Al kritisoi maisteluitani huonosti organisoiduiksi sokkotastingeiksi, niin käsittääkseni herra ei kuitenkaan ole itse osallistunut yhteenkään niistä. Vaikka herra asiantuntija onkin, niin aika hataralla pohjalla on allekirjoittaneeseen kohdistunut kritiikki.

Jatkossa tovoisinkin pientä varovaisuutta ja huolellisuutta negatiivisten kommenttien kanssa. Jos kommentti koskee vain ja ainoastaan ennakkotiedoittamista, niin sanotaan se ääneen eikä pilata äärimmäisen onnistuneen ja hienon maistelusession mainetta. Sellainen loukkaa paikalla olleita ja johtaa ulkopuolisia harhaan.

j.

Whisky (3.10.2006 8.59.33)

Vallattomat vieraat ovat aina tervetulleita. Usvassa ajateltiin pitää jo marraskuussa sessio. Varoitelkaa ajoissa, jos törmää liiaksi pikkujoulukauteen.

Huomisen jälkeen olen tämänkin asian suhteen viisaampi.