Viski-illat Vaasassa

chrisu (4.3.2013 17.22.22)

Viski-illat Vaasassa, onko niitä? Liikun ehkä väärissä piireissä tai en ole vain huomannut mutta täällä Vaasassa ei taida olla mitää aktiivista viskitoimintaa? Rocktailsissa oli kerran joku viskikoulutus mutta tämä osui juuri silloin kun olin häämatkalla.

Koska kyllästyin odottelemaan että jossain järjestettäisiin jotain, päätin järjestää viskimaistelutilaisuuden kotonani. Suunitellessani tapahtumaa päässäni pyöri Klamydian Vaasalaiset on -kappaleen sanat, tästä syystä rajasin henkilömäärän viiteen ettei tarvisi pettyä. Pienen haun jälkeen sain tarvittavan määrän kasaan ja viskit tilaukseen.

Tarkoituksenani on pitää puolisokea maistelu muutaman Islayviskin voimin omakustannehintaan. Illan "lineup" olisi seuraavanlainen:
Bowmore 1993/2010, pullottaja The Whisky Agency
Bunnahabhain 1989/2012, pullottaja Dewar Rattay
Caol Ila 1995/2012, pullottaja Whisky Doris
Laphroaig 1996/2011, pullottaja The Whisky Agency
Port Ellen 1982/2009, pullottaja Old Bothwell

Jos illan jälkeinen palaute on positiivista olen luvannut seuraavalle kerralle tuoda ei-savuisia viskejä koska parille kiinnostuneelle savuinen viski tarkoitti "Kiitos, mutta ei kiitos"-vastausta.

Toivon että tästä voisi tulla perinteinen tapahtuma, mutta jos kysyntä on kova niin minulle tulee ongelmia kuten lasien määrä ja tilan koko.

Jos jollain on tietoa muista Vaasan ja lähiauleen tapahtumista niin ilmoittakaa niitä tänne.

Mallasmaksa (4.3.2013 17.37.24)

Nostan hattua Vaasan suuntaan!

Mushinico (4.3.2013 18.31.36)

Siis ostatko itse nuo viskit ja kustannat myös tastingin? Hienoahan se on että järkätään, mutta miten lompakko kestää tulevia järkkäilyjä. Itsekin järjestän taas maistelun ensi perjantaina. Aiheena muutama DE ja varmaan jotakin muuta, tosin meillä yleensä jokainen tuo jotakin periaatteella. Ja perinteen mukaan, illan päätteeksi erikoissulkaata mukaan.

chrisu (4.3.2013 19.43.40)

quote[556D6B707176717B77180 (link)]:
Siis ostatko itse nuo viskit ja kustannat myös tastingin? Hienoahan se on että järkätään, mutta miten lompakko kestää tulevia järkkäilyjä.
Minä ne tilasin mutta kustannukset jaetaan tasan kaikkien osallistujien kesken. Nyt kun meitä on vain viisi juojaa niin tilattiin 10cl samplet, joista kaikille tulee siis 2cl/viski. Ainoa mikä meni täysin minun piikkiini on lasit joita pitää olla aika paljon (5*5), mutta minulla oli niitä jo kivasti ennestään ja löysin puuttuvat halvalla. Ei ainakaan tarvi tiskata niin usein silloin kun maistelen itsekseni.

Mallasmaksa (4.3.2013 21.01.43)

En tiedä, että onko Suomessa sellainen laillista, että jos saisi jonkun ravintolan kanssa sovittua, että järjestää tastingin siellä ja tuo omat juomat?
Kaikki hyötyy. Tilat ja lasit valmiina järjestäjälle ja ravintola mitä luultavimmin saa tastingin jälkeen asiakkaita.

MacMatti (5.3.2013 5.22.25)

quote[624E43434E5C424E445C4E2F0 (link)]:
En tiedä, että onko Suomessa sellainen laillista, että jos saisi jonkun ravintolan kanssa sovittua, että järjestää tastingin siellä ja tuo omat juomat?
Kaikki hyötyy. Tilat ja lasit valmiina järjestäjälle ja ravintola mitä luultavimmin saa tastingin jälkeen asiakkaita.

Eipä taida olla laillista, ei omien juomien nauttimisesta anniskelu alueilla muuten tulisi sanomista. Tietysti jos on tuttu ravintoloitsija ja antaa pitää siellä yksityistilaisuuden niin kukapa siitä silloin tietää.
Ainahan ravintolan kanssa voi sopia että pidetään tasting ravintolan hommaamilla juomilla? ;)Tämä tosin rajoittaa valikoimaa...

chrisu (5.3.2013 5.40.14 last edit 5.3.2013 5.42.34)

quote[45696464697B6569637B69080 (link)]:

Jos ravintolalla on A-, B- tai C-oikeudet, omia juomia ei saa tuoda. Mutta jos näitä oikeusia ei ole niin yksityistilaisuuksiin saa tuoda. Näin ainakin toimittiin häissäni koska hääpaikkani ei ollut vielä hakenut näitä oikeuksia.

Triage (5.3.2013 12.35.33 last edit 5.3.2013 12.37.12)

Hieno homma, että olet päättänyt ihan julkisesti pyytää osallistujia tapahtumaan. Meillä vastaavia omakustannetilaisuuksia on kaveripiirissä pidetty useita ja viimeisin toissaviikonloppuna.

Ja Vaasan (tietääkseni) ensimmäinen ravintolavetoinen tasting on suunnitelmissa pitää toukokuussa Publicin Cornerissa.

Olen ravintolapäällikön kanssa jo sopinut, että hommaan sinne porukan ja yhdessä sovitaan tarkempi ajankohta, maisteltavat viskit ja hän mahdollisesti järjestää jonkun maahantuojan edustajan tms ns johtamaan tastingia. Ja mikäli ovat tyytyväisiä tapahtumaan, ovat aikeissa jatkaa ihan ravintolan omana toimintana noista tastingeja silloin tällöin.

Puplig Cornerissa kun tuntuu olevan Vaasassa eniten valikoimaa/innostusta/maltillisin hintataso noiden viskien suhteen.

Ja jos joukkoon sopii, niin mielellään tulen maistelemaan ja tuttustumaan, niin viskeihin, kuin uusiin viskinystäviinkin täälä Vaasan alueella! Lasejakin pystyn järjestämään jos niistä tulee puutetta.

vesku (5.3.2013 17.08.10)

quote[28233922383E4B0 (link)]:

Jos ravintolalla on A-, B- tai C-oikeudet, omia juomia ei saa tuoda. Mutta jos näitä oikeusia ei ole niin yksityistilaisuuksiin saa tuoda. Näin ainakin toimittiin häissäni koska hääpaikkani ei ollut vielä hakenut näitä oikeuksia.

Tiedoksi:

Laki rajoittaa omien alkoholijuomien nauttimista myös sellaisissa tiloissa,
joihin ei ole hankittu anniskelulupaa. Lain mukaan alkoholijuoman nauttiminen on kielletty ravitsemisliikkeessä tai muussa paikassa, missä yleisölle maksusta pidetään saatavana ruokaa tai virvokkeita (AlkoL 58 §). Muissa yleisissä huoneistoissa järjestettävissä suljetuissa tilaisuuksissa alkoholijuoman nauttiminen on sallittua, jos tilaisuuden järjestäjä on tehnyt
asiasta ilmoituksen poliisille (AlkoL 59 §).

Mushinico (5.3.2013 18.19.35)

quote[7063756D73060 (link)]:
quote[28233922383E4B0 (link)]:

Tiedoksi:

joihin ei ole hankittu anniskelulupaa. Lain mukaan alkoholijuoman nauttiminen on kielletty ravitsemisliikkeessä tai muussa paikassa, missä yleisölle maksusta pidetään saatavana ruokaa tai virvokkeita (AlkoL 58 §). Muissa yleisissä huoneistoissa järjestettävissä suljetuissa tilaisuuksissa alkoholijuoman nauttiminen on sallittua, jos tilaisuuden järjestäjä on tehnyt

Tästä meinasin itsekin mainit.Kun itse menin naimissiin 2009, poliisilta kyselin ja tuli vastaan tämä asia. Eli piti tehdä ilmoitus kun jaoin häävieraille alkoholia juhlatilaisuudessa (VPK).

MashTun (6.3.2013 7.32.51)

quote[283B2D352B5E0 (link)]:
Tiedoksi:

Itse en löytänyt alkoholilaista (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941143#L10P59) määritelmää 'yleiselle huoneistolle'. Tarkoitetaanko tällä siis myös yksityiskäyttöön vuokrattavissa olevia juhlahuoneistoja, joilla ei muutoin ole mitään tekemistä ravintolatoiminnan kanssa? Tällaisia huoneistojahan on mm. erilaisilla yhdistyksillä. Eri asia on sitten, kuinka moni yksityistilaisuuden järjestäjä pitää vuokraamaansa juhlatilaa 'yleisenä huoneistona', koskapa itse tilaisuus on ulkopuolisilta tiukasti suljettu. Kymmenissä tämän asetelman mukaisissa pippaloissa olen ollut mukana, enkä tiedä kenenkään mitään ilmoituksia poliisille tehneen. En ole niin tehnyt itsekään, koska en ole sellaisesta vaatimuksesta tiennyt. Vaikka nyt tiedänkin, taitaa ilmoittelu unohtua jatkossakin. Aina ei jaksa.  

vesku (6.3.2013 14.20.23)

quote[675143585251535B300 (link)]:
Tiedoksi:

Itse en löytänyt alkoholilaista (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941143#L10P59) määritelmää 'yleiselle huoneistolle'. Tarkoitetaanko tällä siis myös yksityiskäyttöön vuokrattavissa olevia juhlahuoneistoja, joilla ei muutoin ole mitään tekemistä ravintolatoiminnan kanssa? Tällaisia huoneistojahan on mm. erilaisilla yhdistyksillä. Eri asia on sitten, kuinka moni yksityistilaisuuden järjestäjä pitää vuokraamaansa juhlatilaa 'yleisenä huoneistona', koskapa itse tilaisuus on ulkopuolisilta tiukasti suljettu. Kymmenissä tämän asetelman mukaisissa pippaloissa olen ollut mukana, enkä tiedä kenenkään mitään ilmoituksia poliisille tehneen. En ole niin tehnyt itsekään, koska en ole sellaisesta vaatimuksesta tiennyt. Vaikka nyt tiedänkin, taitaa ilmoittelu unohtua jatkossakin. Aina ei jaksa.  

Lisä infoa:
http://www.valvira.fi/files/ohjeet/ilmoitusmenettelyn_soveltamisohje.pdf

Minulle on oikeasti samantekevää miten yksityiset henkilöt tai yritykset hoitavat näitä asioita. Törmään vain liian usein yrittäjien puolelta tietämättömyyteen joka voi tulla erittäin kalliiksi ja vaikeuttaa toimintaa monella tavalla. Onko nämä järkeviä lakeja, siihen minulla ei kompetenssi riitä.

MashTun (6.3.2013 14.23.45)

quote[6D7E68706E1B0 (link)]:
quote[675143585251535B300 (link)]:
Tiedoksi:

Lisä infoa:
http://www.valvira.fi/files/ohjeet/ilmoitusmenettelyn_soveltamisohje.pdf

Minulle on oikeasti samantekevää miten yksityiset henkilöt tai yritykset hoitavat näitä asioita. Törmään vain liian usein yrittäjien puolelta tietämättömyyteen joka voi tulla erittäin kalliiksi ja vaikeuttaa toimintaa monella tavalla. Onko nämä järkeviä lakeja, siihen minulla ei kompetenssi riitä.

Juu, riskillähän tässä koko ajan mennään elämän nautinnoissa. Hyvä, että toit asian kuitenkin esille.

chrisu (6.3.2013 15.24.06)

quote[50766D656361040 (link)]:
Ja Vaasan (tietääkseni) ensimmäinen ravintolavetoinen tasting on suunnitelmissa pitää toukokuussa Publicin Cornerissa.

Olen ravintolapäällikön kanssa jo sopinut, että hommaan sinne porukan ja yhdessä sovitaan tarkempi ajankohta, maisteltavat viskit ja hän mahdollisesti järjestää jonkun maahantuojan edustajan tms ns johtamaan tastingia. Ja mikäli ovat tyytyväisiä tapahtumaan, ovat aikeissa jatkaa ihan ravintolan omana toimintana noista tastingeja silloin tällöin.
Jos mukaan sopii niin tulen varmasti, voin myös mainostaa kavereilleni tästä. Autan myös mielelläni järjestelyissä. Ota vaikka yksityisviestillä minuun yhteyttä jos tuntuu siltä että haluat auttavan käden.

Puplig Cornerissa kun tuntuu olevan Vaasassa eniten valikoimaa/innostusta/maltillisin hintataso noiden viskien suhteen.
Siitä on noin pari vuotta kun viimeeksi kävin mutta olen täysin samaa mieltä. Juttelin kerran paikan baarimikon kanssa joka kertoi että kun olivat vielä siinä vanhassa paikassa, torin nurkalla, heillä olis noin 80 eri viskiä hyllyssä. Harmi kun en vielä siihen aikoihin ollut huomannut viskin hienouksia.

Ja jos joukkoon sopii, niin mielellään tulen maistelemaan ja tuttustumaan, niin viskeihin, kuin uusiin viskinystäviinkin täälä Vaasan alueella! Lasejakin pystyn järjestämään jos niistä tulee puutetta.
Tuleva maistelutuokio on valitettavasti jo täynnä, mutta mahdolliseen tulevaan tapahtumaan pistän sinut kutsulistalle. Kaveripiirin koostuu tästä toista kotimaista puhuvista mutta kieilikylpy ei ole koskaan pahasta.

Triage (6.3.2013 17.07.50 last edit 6.3.2013 17.17.25)

Public Cornerissa pidettävästä tasting tilaisuudesta sen verran, että olemme keskustelun tapahtuman järjestämisestä käyneet ja ravintolapäällikkö on ottanut asian hoidettavaksi ja ilmoittaa, kun tapahtuman ajankohta on tiedossa. Se tulee olemaan joku torstai toukokuussa, koska torstait on siellä viskiteemaisia muutenkin mm viskialennuksineen. Sekä maahantuojan edustaja on helpompi viikolla saada vetämään kyseinen tilaisuus.

Tilaisuuteen otetaan 15 ensimmäisenä ilmoittautunutta ja jos kysyntää on, lupasivat vaikka järjestää heti uudestaan toisen tilaisuuden samalla kattauksella.

Sovittiin, että tämä ensimmäinen kerta mennään ns kesäisemmillä juomilla, mitä se ikinä tarkoittaakaan, ja savuisten juomien tasting-tilaisuus järjestetään syksymmällä.

He tulevat hieman remontoimaan pubia kabinetin osalta, että saavat paremmin erillisen ison yhtenäisen tilan mm näiden tastingien pitämiseen.

Ilmoitan kun ajankohta, juomat ja hinta on tiedossa, niin saa nopeimmat ilmoittautua tähän ensimmäiseen tastingiin. Luulen että taitaa tuo 15 olla nopeasti täynnä..

Ja pistä itse postia, kun seuraavaksi pidät kotitasting tyyppisiä tilaisuuksia, osallistun mielelläni.

chrisu (6.3.2013 19.29.52)

quote[03253E363032570 (link)]:
Ja pistä itse postia, kun seuraavaksi pidät kotitasting tyyppisiä tilaisuuksia, osallistun mielelläni.

Sovittu. Jos teidän porukkaan joskus mahtuu niin minulle saa pistää kutsuja.

chrisu (11.3.2013 18.20.18)

Ensimmäinen kotitasting pidetty viime perjantaina. Kaikki meni paremmin kuin odotin, ainoa pettymys oli kun yksi vieraista jäi Amsterdamin kentälle peruuntuneen lennon takia. Hän kuitenkin tulee
saamaan viskit myöhemmin että voi maistella niitä sitten kotonansa.

Kotitastingin oli puolisokea, siitä syystä etiketit oli peitetty ja numeroitu.

Illan tehtävänä oli tunnistaa viskit ja myös pistää ne paremmuusjärjestykseen. Näistä helpoin oli Bunnahabhain koska muut olivat niin savuisia. Ryhmästämme kaksi tunnisti kolme, kolmas tunnisti kaksi ja vain yksi onnistui tunnistamaan yhden. Kukaan ei siis arvannut kaikkia väärin.

Suurimman ongelman tuotti Laphroaig ja Caol Ila. Ensimmäisessä samplessa kun oli hieman heikko savuinen viski joka muistutti hyvin Laphroaigia huonommillaan. Tämä oli kuitenkin Caol Ilaa ja illan toiseksi paras viski oli Laphroaig. Ryhmän suurin Laphroaig-fani meni myös tähän loukkuun, mutta mielenkiintoisena huomiona hän oli pistänyt Caol Ilan parhaaksi joka siis osoittautui Laphroaigiksi.

Kun viskit pistettiin paremmuusjärjestykseen saimme seuraavanlaisen tuloksen
1. Port Ellen 1982/2009, pullottaja Old Bothwell
2. Laphroaig 1996/2011, pullottaja The Whisky Agency
3. Bunnahabhain 1989/2012, pullottaja Dewar Rattay
3. Bowmore 1993/2010, pullottaja The Whisky Agency
5. Caol Ila 1995/2012, pullottaja Whisky Doris

Illan mielenkiintoisin makumielikuva oli hammaslääkärin huuhteluaine.

Sovitiin myös alustavasti jatkosta. Toukokuus kasataan porukkaa Triagen mainitsemaan Cornerin maistiaiseen, kesällä pidetään oluttaisting ja alkusyksystä ei-savuisten viskien ilta. Tälle illalle tuli muutama kieltäytyminen koska tarjolla oli vain savuisia.

Triage (9.5.2013 7.07.31 last edit 9.5.2013 10.51.37)

Tietääkseni Vaasan ensimmäinen ns virallinen kaikille avoin Whisky-tasting tilaisuus pidetään Puplic Cornerissa to 23.5.13 klo 18->20

Hinta 25€ sisältäen 5x2cl juomat, jotka selviää paikanpäällä, sekä Timo(Mc)Aaltosen esitelmän mm kyseisistä juomista.

(tiedossa on ainoastaan, ettei mukana ole savuisia, ja juomat ns bulkkituotteita hieman laadukkaammat, mitä ne sitten ikinä onkin selviää tosiaan paikanpäällä)

Mukaan mahtuu vain 15 ensimmäisenä ilmoittautunutta.

Ilmoittautumiset ravintolapäällikölle sähköpostilla osoitteeseen:
janne.haarala@sok.fi

Mukava kun vihdoin saadaan tänne Suomen aurinkoisimpaankin kolkkaan tasting-toimintaa!

Edit: Sähköpostiosoite korjattu

chrisu (9.5.2013 14.06.23)

Tämä onkin ollut vuoden toiseksi odotetuin tapahtuma. Ilmoittautuminen tehty.

Triage (9.5.2013 14.20.36)

quote[3F342E352F295C0 (link)]:
Tämä onkin ollut vuoden toiseksi odotetuin tapahtuma. Ilmoittautuminen tehty.

Toivottavasti meni oikeaan osoitteeseen, kun aluksi laitoin vahingossa väärän mailiosoitteen.

Taitaa tulla jo tämänpäivän aikana tuo 15 täyteen..

I.R. (9.5.2013 15.41.54)

quote[446279717775100 (link)]:
- - sekä Timo(Mc)Aaltosen esitelmän mm kyseisistä juomista. - -

Hienoa kuulla, että saatte Timon Vaasaan. :) Lienee eri osa-alueet huomioon ottaen paras suomalainen viskikouluttaja: sopivasti tietoa, tunnetta ja - ennen kaikkea - omakohtaista viskintekokokemusta.

Triage (10.5.2013 9.33.07)

quote[781F631F310 (link)]:
quote[446279717775100 (link)]:
- - sekä Timo(Mc)Aaltosen esitelmän mm kyseisistä juomista. - -

Hienoa kuulla, että saatte Timon Vaasaan. :) Lienee eri osa-alueet huomioon ottaen paras suomalainen viskikouluttaja: sopivasti tietoa, tunnetta ja - ennen kaikkea - omakohtaista viskintekokokemusta.

Jep ravintolapäällikkö oli vartavasten halunnut Timon ensin kouluttamaan baarin henkilökunnan ja sitten vetämään tasting-tilaisuuden.
Onneksi tääläpäin on vihdoin baarihenkilökuntaa, jotka toteuttavat asiakkaiden toivomuksia myös viskirintamalla. Pyynnöstäni  seuraavakin tilaisuus on alustavasti sovittu syksylle, jolloin Timo tulee toisen kerran käymään, tällöin kyseessä Islay-tuotteet.

Olen vain iloinen ammattilaisen saamisesta myös tänne Vaasansuunnalle, jossa myös on viskiharrastus leviämässä kulovalken tavoin..   :)

Tähän tasting-tilaisuuteen on 5 paikkaa enää vapaana, joten nopeasti ilmoittautuminen, mikäli mukaan halajaa.

Triage (24.5.2013 9.41.49 last edit 24.5.2013 13.06.03)

Eilen näki päivänvalon Vaasan ensimmäinen kaikille avoin  maistelutilaisuus Timo Mc Aaltosen johdolla.

Kiitokset Timolle asiastuntevasta esityksestä, sekä Puplic Cornerin Jannelle tilaisuuden järjestämisestä.

Kevyeen ja kesäiseen kattauksee kuului tälläkertaa:

1. Glen Garioch founders reserve 48%
2. Glenlivet Nadurra CS 53,6%
3. Glenkinchie 12 43%
4. The Balvenie PortWood 21 40%
5. Glenmorangie Signet 46%

Kyllähän tuo Signet tarjotun tummansuklaan 85% kera oli varsin suunmyötäinen nektari.

Ja syksyksi sovittiin seuraava Timon johdolla vedettävä savuisten tuotosten tilaisuus, joten jatkoakin seuraa...

chrisu (24.5.2013 11.14.49)

Minunkin puolesta kiitokset Timolle, Jannelle ja myös idean alkuunpanijalle Triagelle. Oli hieno ilta ja hienoja viskejä. Tarjolla olleista olin aiemmin vain maistanut tuon Glen Gariochin mikä oli hieman huonompi kuin ensimmäisellä kerralla maistettuna. Johtuikohan seurasta?

Pistänpä tähän vielä kyseiset viskit paremmuusjärjestykseen.
1. Balvenie Portwood
2. Glenlivet Nadurra
3. Glenmorangie Signet
4. Glenkinchie 12yo
5. Glen Garioch Founders reserve

Omaan kaappiin voisin harkita Portwoodin ja Nadurran ostoa. Glenmorangie oli liian erikoinen ja kun tuosta joutuu maksamaan yli 100€ niin minulta jää kaupan hyllylle.

chrisu (20.8.2013 4.49.33)

Ei mikään viski-ilta mutta...

Käytiin viime perjantaina kuuden hengen porukalla Mallaskosken panimolla, missä meitä odotti panimokierros ja maistelut. Yhteenveto illasta on seuraavanlainen. Hieno panimo, hyvät oluet ja kirsikkana kakun päälle hieno panimoravintola henkilökuntineen. Suosittelen kaikille, juna-asemalta vain 1,5km joten kävellen pääsee perille.

Uutta kotitastingiä on suuniteltu jo viikon ja jos kaikki suunitelmat osuu kohdilleen niin tämän viikon aikana pitäisi saada viskit tilaukseen ja ensi kuun loppuun maistelut.

Triage (21.10.2013 14.24.15 last edit 21.10.2013 14.25.18)

Vaasan toinen ns virallinen kaikille avoin Whisky-tasting tilaisuus pidetään Puplic Cornerissa to 21.11.13 klo 18->

Hinta n25€ sisältäen 5x2cl juomat, jotka selviää paikanpäällä, sekä jälleen Timo(Mc)Aaltosen esitelmän mm kyseisistä juomista.

(tiedossa on ainoastaan, että juomat ovat savuisia ja ns bulkkituotteita hieman laadukkaammat, mitä ne sitten ikinä onkin selviää tosiaan paikanpäällä)

Ilmoittautumiset ravintolapäällikölle sähköpostilla osoitteeseen:
janne.haarala@sok.fi

Mushinico (21.10.2013 14.54.27 last edit 21.10.2013 15.18.17)

quote[092F343C3A385D0 (link)]:
...... selviää paikanpäällä..... mitä ne sitten ikinä onkin....

Miksi näin? Miksi ei voida ilmoittaa etukäteen? Ymmärrän, jos olisi sokkotasting...

Triage (21.10.2013 15.10.38 last edit 21.10.2013 16.03.43)

quote[635B5D464740474D412E0 (link)]:
quote[092F343C3A385D0 (link)]:
...... selviää paikanpäällä..... mitä ne sitten ikinä onkin....

Miksi näin? Miksi ei ilmoittaa etukäteen? Ymmärrän, jos olisi sokkotasting...

En tiedä, miksei ne ole jo hyvissä ajoin tiedossa.
Keväällä ainakin tais olla niin, että kyseessä olevista juomista Timo (Mc)Alltonen oli oli ottanut mukaansa muutaman pullon, eli tais juomat olla tiedossa vasta samana päivänä.

Voin kysyä ravintolapääliköltä, josko täälläkertaa ne juomat sais tietää aikaisemmin.

chrisu (21.10.2013 17.47.25)

quote[0C2A31393F3D580 (link)]:
Vaasan toinen ns virallinen kaikille avoin Whisky-tasting tilaisuus pidetään Puplic Cornerissa to 21.11.13 klo 18->

Ilmoittauduttu ja kavereille pistetty tiedot. Pitää vielä huomenna kertoa töissä. Harmi kun ajankohta venyi pikkujoulukaudelle.

Triage (15.11.2013 16.29.53)

Ens viikolla tasting ja nyt vasta selvisi juomat, kun olivat yrittäneet joitakin tuotteita, mutta tarjolla oli ollut ei oota.

Nämä nyt saatiin helposti, joten näillä mennään:

Ardbeg Ardbog
Bowmore 15 Darkest
Talisker DE 1993
Port Charlotte PC9
Laphroaig Vintage 1989

Hinta on 25€/hlö ja tilaisuus alkaa olemaan kuulemma täynnä, tällähetkellä 25 ilmoittautunutta.

chrisu (18.11.2013 12.27.16)

quote[06203B333537520 (link)]:
Nämä nyt saatiin helposti, joten näillä mennään:

Ardbeg Ardbog
Bowmore 15 Darkest
Talisker DE 1993
Port Charlotte PC9
Laphroaig Vintage 1989

Harmi kun eivät saaneet Timon, viime kerralla, lupaamaa tavallisista savuviskeistä poikkeavaa. Olisi ollut kiva kun tuossa olisi ollut joku viski joka poikkeaisi muista, vähän samalla tavalla kuin viime kerran Glenmorangie Signet.

Triage (22.5.2014 17.04.44)

Japanilaisten viskien tasting Puplic Cornerissa 5.6.14 klo 19.00->
Tasting käydään VYS:n Mikael Lepän vetämänä.

Menossa mukana:

Nikka Pure Malt Black 43%
Nikka From The Barrel 51,4%
Yoichi 10 yo 45%
Yoichi 12 yo 45%
Yoichi 20 yo 52%

Hinta 30€/hlö
Ilmoittautumiset ravintolapäällikölle: Janne.Haarala@sok.fi

Kaikille avoin tilaisuus, tosin 30 henkeä lienee raja tälläkin kertaa..